maanantai 10. toukokuuta 2010

Pyörälenkkeilyn aloitus

Lauantaina vihdoin ja viimein sain pyörän pestyksi ja ketjut rasvatuksi, joten pyöräilykausi voi alkaa. Aloitus tosin tapahtui vasta sunnuntaina. Gimma ei ole koskaan aiemmin ollut mulla fillarilenkillä, joten vähän arvelutti homman aloittaminen. Se kun tapaa napsia kaikkea liikkuvaa kuten ruohonleikkuria ja lumikolaa, joten olin ihan varma, että yrittää myös pyörän renkaista ottaa kiinni. Onneksi olin väärässä.

Alussa sitä vähän pelotti koko pyörä. Ei meinannut uskaltaa liikkua ollenkaan. Onneksi tuota kesti vain meidän pihatien verran eli sellaiset 150 m. Hajurakoa piti kuitenkin parisen metriä. Jos yritin mennä lähemmäksi niin heti meni kauemmaksi ojaan juoksemaan. Tuostakin "kammosta" Gimma pääsi tosi nopeasti eroon. Kaiken kaikkiaan lenkki meni vallan mainiosti :-). Yllätyin kovasti sen kyvystä ravata kovassakin vauhdissa. Välillä meinasi mennä vetämisen puolelle, mutta silloin tuli myös laukka kehiin, joten kielsin tämän tavan tykkänään. Tuntui kyllä sen verran mainiolle tavalle liikuttaa Gimmaa, että pitää ottaa ihan tavaksi. Kuinkahan pitkiä lenkkejä näin aluksi voisi tehdä? Tein noin neljän kilometrin pätkän... Olikohan se liikaa ensimmäiseksi kerraksi?

Haluaisin kokeilla pyöräilyä myös Mimmin kanssa, mutta se mua oikeesti pelottaa. Oon ihan varma, että pieni harmaa löytyy pinnojen välistä saman tien :-P. Mutta ehkä mä voisin sitäkin tänään kokeilla. Jos vaikka Mimmikin yllättäisi positiivisesti. Katsotaan uskallanko.

Ei kommentteja: