maanantai 10. huhtikuuta 2017

Pawsin kisat 8.4.2017

Ai että kun oli kiva olla kisoissa tyttöjen kanssa pitkästä aikaa! Daamin edellinen startti oli samaisessa paikassa 5.11.2016 ja Gimma on edellisen kerran kisannut Vaasassa 4.9.2016 :-O. Gimmalla on ollut kaiken maailman vaivoja, enkä ole vain Daamin kanssa viitsinyt kisoihin mennä.

Nyt sitten oltiin lauantaina kisoissa. Tuomarina oli Anne Viitanen. Etukäteen vähän arvelutti tämä tuomari kun viimeksi Kokkolassa oli ilkeästi rimoja minimin ja maksimin välillä. Mähän en juuri ollenkaan treenaa 65 cm rimoilla, eikä varsinkaan Daami ole tuon korkeuden kanssa ollut tekemisissä oikeastaan ollenkaan. No, nyt oli turha pelko. Kivasti oli rimat läpi ratojen 60 cm korkeudessa. Ja radatkin oli varsin kivat, vaikkakin aika erilaiset kuin yleensä näkee.

Gimman riemulla ei ollut rajoja kun tajusi, mitä tulee tapahtumaan. Se ihan selkeesti huusi koko olemuksellaan "JEEE, mä pääsen aksaamaan!!". Ja kyllähän se painelikin menemään. Yllättävän hyvin mä pysyin sen mukana, vain jotain pieniä hasseja tuli radoilla. Eka rata 10 ja toka rata 5. Harmittava pituuden viimeisen palan kaatuminen esti nollan saannin, mutta se ei haitannut yhtään. Mä olin niin fiiliksissä. Tässä tuo 5-rata:


Toki Daamikin oli innoissaan kun pääsi aksaamaan. Ainahan sekin on :-). Nyt oli kyllä niin kivaa menoa Daamilla ja mä olin vain yhtä hymyä. Kaksi hyllyä taisi tulla, mutta mitäpä tuosta kun toisella oli tekemisen meininki. Ja mähän en sen virheitä aina edes korjaa just siksi, että vire pysyisi päällä ja Daamille itselleen jäisi kiva fiilis. Laitan tähän alle Daamin suorituksen tuosta samasta radasta. Mä sain jo kiksit siitä, että Daami osasi mennä pujotteluun tuollaisesta kulmasta ja kun kepit alkoi noin läheltä seinää. Kepeistä jäi viimeinen väli pujottelematta, mutta aivan sama. Me vaan jatkettiin matkaa. Olisi se hylly tullut viimeistään aa:n jälkeen :-D.



Kisat oli myöhässä kun mentiin paikalle, joten käytiin Hepun kanssa vähän ihmettelemässä hallissa sisällä. On se kyllä melkoinen kaveri kun pitäisi kaikkien ihmisten päälle hyppyä ja jokaista koiraa pitäisi päästä moikkaamaan. Rauhoittui se lopulta ja istahti alas ja kun kehuin niin tarjosi sivulletuloa. Mä olin kyllä tuosta kovin yllättynyt kun niin vähän on tuota sivulletulota otettu ja silloinkin aina namin avulla. Nyt tuli siihen ihan ilman namia :-)

Oli kiva päivä ja kiva oli pitkästä aikaa nähdä kaikkia agilitytuttuja :-). Ehkä sitä voisi pian kisata uudelleenkin :-)

Ei kommentteja: