torstai 24. marraskuuta 2011

Ei seuraavaa tasoa Gimmalle ja mulle :-(

Hain Next Level Agility Team:iin enkä sitten mahtunut mukaan. Hakijamäärä kuulemma yllätti ja joutuivat jättämään puolet hakijoista pois. Sitä en sitten tiedä millä perusteella sinne porukat valittiin kun hakemukseen piti laittaa vain koiran nimi, ikä, rotu ja kilpailuluokka. No, eipä tästä sen enempää. Harmittaa vaan kovasti. Olisin niin halunnut mukaan!

Eilen olin kahden viikon tauon jälkeen treenaamassa. Piira-reissun takia piti taukoilla. Treenattiin siis Maalahdessa. Pitkästä aikaa jouduin (/sain) suunnitella radan. Voi jestas kun se oli taas vaikeeta! Oikein "Nyhjää tyhjästä" - touhua :-D. Sain mä jotain aikaiseksi ja ihan ok siitä tuli. Vaikeaksi sitä ei kyllä voinut sanoa. Sain kuitenkin treenatuksi pakkovalssia vauhdissa niin, että en ehdi hypyn taakse sekä leikkauksia.

Gimman kanssa meni tosi kivasti treenit. Onnistui niisto-sokkari ja tavallinen niisto yhtä kertaa lukuun ottamatta. Heti kun kumarrun epähuomiossa Gimmaa kohden se kieltää. Mun pitää tuohon joka kerta keksittyä ihan hulluna, että osaan tehdä sen oikein. Pääasia kuitenkin, että se on alkanut sujua ja mä tiedän miten se pitää tehdä :-)

Leikkaukset oli oikein mainiot. Taidan vihdoin ja viimein osata tehdä ne oikein. Tai ainakin tarpeeksi oikein. Onnistui sekä normaali leikkaus että viskileikkaus. Mutta poispäinkäännös! Voi jestas kun se on vaikea. Jenni mulla rautalangasta väänsi miten se pitää tehdä. Tajusin rautalankaväännön oikein hyvin, mutta se toteutus. Ei vaan riitä mun pää miettimään montaa asiaa yhtä aikaa. Jalat tonne päin, käsi tossa noin ja sitten vasta tietyssä kohdassa käännetään koira pois eikä saa katsoa koiraa, vaan sitä seuraavaa estettä. Ei tullut sitten yhtään mitään koko hommasta! Jenni sitten kokeili Gimman kanssa ja tottakai se onnistui :-D. En epäillyt hetkeäkään, ettei olisi onnistunut. Mutta nyt mä tiedän, miten se tehdään niin voin harjoitella tuota pihassa. Mähän opin tuon, prkl!

Pakkovalssi vauhdissa ja ohjaaja myöhässä meni tosi hyvin. Mulla on ollut ongelmia ajoittaa pakkovalssi kun sinne valssipaikkaan tulee kiire tai ei oikein edes ehdi sinne. Valtavan hienoa oli huomata, että sen pakkovalssin voi merkata jo ennen kuin on itse ehtinyt hypyn taakse. Toimi tosi hyvin molempien kanssa!

Mimmin kanssa meni kaikki oikeastaan tosi kivasti. Yhdessä kohdassa tökkäsi viskileikkaus, mutta siihenkin löytyi syyt valvovien silmien ansiosta. Normaali leikkaus oli oikein jees ja lopun viskissä ei mitään vikaa. Poispäinkäännös menee Mimmin kanssa hyvin. Se ei niinkään piittaa mihin mun jalat osoittaa, vaan seuraa enemmän mun käsiä. Toki mä haluan oppia tekemään sen oikein Mimminkin kanssa, mutta sillä tuo on kuitenkin siinä mallissa, että uskallan kisoissa kyllä tehdä jatkossakin (vaikka sitten vähän väärin).

Lopuksi Mimmin kanssa puomin kontaktia aika isolla sivuttaisetäisyydellä kun ei lähempää päässyt juoksemaan. Meni ylihyvin! Kisoissa kun olen joskus moista kokeillut niin aina on kääntynyt katsomaan mua ja hypännyt pois ennen aikojaan. Nyt onnistui kyllä niin mainiosti, että ehkä sitä voisi uskaltaa joskus taas kokeilla kisoissa, jos sellainen tilanne vaan tulee, että siitä on hyötyä.

1 kommentti:

Pasi kirjoitti...

Kovalla työllä se leveli nousee.