torstai 14. kesäkuuta 2012

Keskiviikon treenit

Viime perjantaina koirat kävi huollettavana, joten jäi lähiseudun kisat väliin (Bac ja Woff). Pimun kanssa kävin lauantaina BAC:in kisoissa turistina. Mummeli oli onnellisen näköinen kun vain se pääsi reissuun eikä muut. Ja nää kaksi muuta ei meinannut tajuta, että ne ei oikeasti pääse mukaan :-D. Kiva oli Pimpulan kanssa hengailla kisoissa. Se ei tajunnut ollenkaan, että siellä mentiin agilitya. Tai sitten se ei vaan enää piittaa. Kovin pirtsakkana se siellä koko ajan kuitenkin oli :-)

Koirien hoidosta sitten jotain. Siitä on jo viikon verran aikaa niin enhän mä enää muista. Sen toki muistan, että Mimmi oli tosi jäykkä ja muutama nikama oli selästä jumissa siinä tutussa paikassa. Hyvin Jaana sai siihen liikettä ja minäkin näin kuinka alkoi ranka jälleen joustaa. Tästä varmasti johtui se viimeisen vaihteen puuttuminen Nokialla.Niin hyvä, että syy löytyi ja saatiin kuntoon. Gimma jälleen yläniskasta ihan jumissa. Mitä ihmettä se tekee, että se sieltä jumiutuu? Saatiinpa seki jälleen kuntoon. Ja täytyy sanoa, että en ihan heti muista milloin Gimma olisi ravannut remmissä suorana (vapaana ravaa helpommin), mutta nyt ravas tuon hoidon jälkeen :-)

Keskiviikkona käytiin sitten seuran kentällä treenaamassa. Kenttätreenit oli mulle eka kerta tälle vuodelle. Ja taisi olla muillekin (Henna + Pinola). Piksu oli käynyt aiemmin treenaamassa ja oli jättänyt niiden hurjan treeni"radan" meille. Kentällä oli siis yksi hyppy, kepit, putki ja aa. Puomi on siinä reunassa koko ajan mentävissä. Mitään ei oltu suunniteltu vaan näillä mentiin. Ja saatiinkin oikein hyvät treenit.

Tehtiin avokulmaan lähettämistä kepeille ja leikkaus takana. Gimman kanssa kokeilin myös törkkäys-leikkausta kepeillä ja voi jestas se meni hienosti. Olin toki laittanut palkan keppien päähän kun en ikinä ennen ole tuota kokeillut. Aina kisoissa olen katsonut kun Jaakko Knuutti tekee noin Vimman kanssa ja mä oon aina, että "ei noin voi tehdä!". Mutta niin vain onnistui Gimmankin kanssa. Ilman leluakin kun otin uusiksi. Mimmin kanssa en tuota huomannut kokeilla ja jotenkin tuntuu, että sen kanssa ei olisi edes onnistunut. Jep, taas aliarvioin sitä...

Laitettiin putki mutkalle aa:n alle ja puomin alle ja putken suut ihan kiinni kontakteihin. Puomilla tuli jopa ihan himpun verran kontaktin eteen. Mimmi on näissä kyllä taitava. Ei niin mitään ongelmaa mennä oikein. Ennen puomille menoa vein hyppy-putki-hyppy-putken toinen pää-hyppy-puomi. Ihan älyttömän hyvin meni tuo! Taitava Mimmuli ♥

Gimman kanssa erottelu ihan jees. En ole sen kanssa tehnyt läheskään yhtä paljon toistoja kuin Mimmin kanssa niin ei voi olettaakaan, että se on yhtä taivata tuossa. Ja eihän se ole, vaikka tosi usein meneekin oikein. Nyt sille ehkä oli liikaa tuo putki-hyppy-putki-hyppy-kuvio kun meni sitten puomin sijasta putkeen. Taisin sille sanoa jotain äää! kun oli menossa putkeen ja tuli sieltä pois. Toisella toistolla hyvä. Ja kolmanneella aivan mainio, kontaktikin!!

Olen muuttanut puomilla (ja aa:llakin) lelun paikan ihan siihen alastulolle. Aiemminhan olen jättänyt sen kauas ja vasta kun tekee kontaktin oikein on vapautettu lelulle. Ja intona se sinne hyökkääkin aina. Mutta itse kontaktille meno on ollut välillä toivottoman hidasta. Nyt olen sitten kokeillut muutaman kerran laittaa lelu ihan kontaktin eteen, niin, että etujalat menee maahan ja pallo on saatavilla. Ihan muutaman hassun treenin olen näin ehtinyt tehdä ja se näyttää jopa toimivan. Jostain syystä Gimman on helpompi mennä lelulle kun se saa sen heti oikeasta jutusta. Kun lelu on kauempana niin se alkaa aijaamaan sitä. En tiedä onko aijjaamista, mutta kovasti se aina hiipii ja kyttää  lelua ja on sen näköinen, että "kohta se jess tulee ja saan mennä lelulle". Muutaman kerran jälkeen nyt ei voi sanoa juuta eikä jaata, mutta... Ihan viimeinen puomi kun otettiin tuon saman kuvion jälkeen niin Gimma meni oikeesti hyvää vauhtia koko puomin ja meni mun edellä kontaktille :-O. Mä olin niin täpinässä! Olisin halunnut koittaa vielä uudelleen, mutta päätin jättää treenit onnistumiseen. Gimma pieni ♥

Ei kommentteja: