torstai 7. helmikuuta 2013

Maanantain aksat

Kolmen kopla mukana. Edellinen porukka oli rakentanut Virtasen Andersin 1-luokan radan ja päätettiin Pinolan kanssa tehdä sitä samaa. Heti siinä alussa oli monta eri vaihtoehtoa ja kun mulla oli muutenkin ajatuksena vähän puomia treenailla enemmän niin tuo rata oli varsin mainio siihen :-)

Gimman kanssa tällä hetkellä valssit valuu. En osaa tehdä tarpeeksi ajoissa ja tuon lisäksi jään kökkimään paikoilleni. Kyllä se siitä sitten parani kun oikein yritin. Tehtiin alkuun tosiaan valssia ja sitten niistoa, joka paljon parempi tuohon kuin valssi. Seuraavalle esteelle yritin vastakäännöstä, mutta oli jotenkin kamalan lähellä se este, että en vaan osannut tarpeeksi ajoissa sitä tehdä, vaikka kuinka yritin. Koitin sitten vielä niin, että niiston tilalla teinkin sylivekki-jaakotuksen ja leikkauksen seuraavalla esteellä. Voi vau!! Se meni ihan älyttömän hienosti. Ensinnäkin tuo sylivekkijuttu onnistui hyvin ja kovin tiukka leikkaus onnistui. Olin niin täpinässä! Ehkä ne leikkaukset pikku hiljaa menee mun jakeluun. Iso apu oli perjantaisilla pentutreeneillä tässä. Siellä Jenni, taas kerran, selitti perin pohjin, miten leikkaus pitää tehdä. Toimii!! Happy! :-)

Gimmalla kokeilin puomin ylösmenolla eri juttuja. Tiedän, että se ottaa ylösmenon, jos annan sen mennä edellä enkä rynni itse yhtä aikaa. Halusin kokeilla mitä tapahtuu kun olen edellä paikallani tai edellä liikkuen, mutta rintamasuunta kuitenkin puomin alkupäätä kohden. Nuo molemmat tavat toimi tosi hyvin treenitilanteessa! Ehkä uskallan joskus kisoissakin koittaa.

Puomia ollaan muutenkin saatu aika paljon nopeammaksi. Ainakin treeneissä. Varmaan olen tästä joskus kirjoittanutkin, mutta kirjoitan senkin uhalla uudelleen. Gimmahan menee lujaa puomille, juoksee lujaa tasaisen osuuden, mutta alkaa hiipiä kontaktipinnan lähestyessä. Mä olen tullut siihen tulokseen, että tuo hiipiminen johtui siitä, että lelu oli jonkin matkan päässä kontaktilta ja sinne pääsi vasta oikeasta suorituksesta jess-sanalla. Tulkitsin asian niin, että Gimma alkoi jo alastulolla odottaa milloin se jess tulee ja alkoi hidastaa vauhtia.

Nyt sitten tehtiin erikseen pelkää alastuloa ja siinä pysymistä. Tässä voin edelleen laittaa lelun kauemmas kun ei vaikuta intoon/vauhtiin mitään. Kerran varasti kun nykäisin, muuten pysyi hyvin. Koko puomia olen nyt jonkin kerran ottanut niin, että narupallo on heti siinä kontaktin jälkeen saatavissa. Saman tien kun Gimma tulee kontaktille, vapautan sen. Jostain syystä se ei tässä tapauksessa hidastele yhtään niin pahasti kuin kaukana olevaa lelua. Saatiinkin pari vallan vauhdikasta puomia aikaiseksi. Sen verran hyvältä näyttää tämä tyyli, joten tällä jatketaan :-)

Mimmin kanssa keskityin lähinnä puomin kontaktiin. Se on mennyt niin pilalle tässä vuosien saatossa mun hätäilyjen sun muiden takia. Olen Mimmillä palannut takaisin namipalkkaan tuossa. Nami on vaan se juttu, mikä Mimmiä vie. Vaikka olen sen saanut aika hyvin leluhulluksi niin etenemisissä ja itsenäisissä jutuissa nami vaan on se Mimmin juttu. Ei pääse mihinkään. Puomia otin tuplapalkalla. Ensimmäinen namialusta kontaktipinnasta ehkä n. 10 cm päässä ja toinen sitten muutaman metrin päässä. Ei meinannut Mimmi tajuta sitä kauempana olevaa mitenkään, mutta lopulta hokas, että siellä on lisää RUOKAA. Tarkoitus tuossa tuplanamipalkassa se, että Mimmi alkaisi katsoa vihdoin eteenpäin eikä vaan mua... Katotaan oppiiko vanha koira enää tuota. Mutta aina voi yrittää kuitenkin :-)

Daamin kanssa otettiin vähän valssiharjoitusta molemmin puolin ohjattuna sekä leikkauksia samaten molemmin puolin. Aika kivasti pieni menee :-). Lopuksi katsottiin, miltä se putki oikein näyttikään. Ei mennyt hieman mutkalla olevaa putkea, vaan piti suoristaa ihan täysin. Pinola piti Daamia ja minä huhuilin toisesta päästä. Kun kerran saatiin Daami menemään putkeen sen jälkeen homma alkoi jälleen pelittää :-). Sain lähetetyksi jo pienistä kulmista putkeen. On tuolla vaan aikamoinen vauhti jo putken suorittamisessa :-O. Gimma vielä tuossa iässä vähän hölkötteli putken läpi (ei uskoisi tänä päivän, että joskus on ravannut läpi :-D ), mutta Daami pistää kunnon draivilla jo menemään ♥

Niin hyvät treenit, vaikka rata olikin "liian" helppo!

Ei kommentteja: