torstai 10. joulukuuta 2009

Tekniikoita

Maanantain treenit jätettiin väliin kun oli aika raskas viikonloppu takana, mutta eilen taas treenattiin innosta puhkuen :-). Oltiin Piksun kanssa kaksistaan ja tehtiin Treeniringin keskustelupalstalta löytynyt Anjan rata muunneltuna. En rataa tähän kuitenkaan laita kun en ole kysynyt lupaa saako...

Radalla sai tehdä kaikkea kivaa, pakkovalssia, pakkovalssi-jaakotusta, niistoa, niisto-sokkaria, viskileikkausta ja vaikka mitä. Mimmillä onnistui nuo kaikki ihan älyttömän hyvin. Mä olen selvästi oppinut nyt sen kanssa pakkovalssin ja voin hyvinkin siirtää sen kisoihin myös. Oon mä sitä jo jonku kerran kisoissa tehnyt, mutta nyt vasta uskallan luottaa, että me se myös osataan. Samaten viskileikkaus on yhtäkkiä alkanut sujua oikein mallikkaasti. Mimmi ei epäröi siinä ollenkaan ja kääntyy hypyn jälkeen hienosti sinne minne pitääkin. Mä oon niin fiiliksissä tästä :-D

Gimman kanssa pakkovalssit on jo ihan iisiä hommaa. Se selvästi jo lukee mun asennosta mitä sen pitää tehdä ja menee sen kuin itsestään. Samaten viskileikkaus on myös Gimmalla ihan älyttömän hyvä. Molempien kanssa on tietenkin tärkeää se, että mä itse annan tilaa tehdä sen leikkauksen enkä peitä estettä, mutta mä olen tuon nyt aika hyvin oppinut :-). Niisto Gimman kanssa on vaan jotenkin niin kamalan vaikeaa. Toivotaan, että viikonloppuna olisi sen verran ilmoja, että voisin pitää niisto-sulkeiset sille. Näyttää siltä, että mä en osaa tehdä tuota tarpeeksi rauhallisesti niin Gimman pitää sitten oppia lukemaan mun nopeita liikkeitä, raukka pieni...

Puomia otettiin Gimman kanssa nyt remmiavustuksella. Villasin aika hulluksi sen ja remmistä vielä pidättelin ennen kuin päästin puomille. Kerrankin onnistuin tässä kun yleensä mun hetsauksista Gimma on vaan rauhoittunut. Nyt kiskoi ihan hulluna ja sitten mentiin. Alastulolla kun alkoi hidastaa niin autoin remmillä loppuun ja vapautus heti kun oli oikeassa paikassa. Otin kolme eri sessiota ja aina joku nelisen toistoa. Viimeisen session viimeinen kerta oli jo oikein hyvä. En ehtinyt auttaa ollenkaan kun se oli jo siellä missä piti. Tähän oli hyvä lopettaa ja antaa hautua seuraavaan kertaan. Tosin ilmojen salliessa saatan innostua tekemään tuon eteen jotain myös kotona.

2 kommenttia:

Jenni kirjoitti...

"Näyttää siltä, että mä en osaa tehdä tuota tarpeeksi rauhallisesti niin Gimman pitää sitten oppia lukemaan mun nopeita liikkeitä, raukka pieni..."

Niin tai sit sun raukka pieni pitää treenata sata kertaa ilman koiraa ja opit tekemään rauhallisemmin :DD

Kati kirjoitti...

Mutku mä EN opi!! Jos Mimmi on oppinut niin oppii myös Gimma ;-)

Ei vaan, jos mä nyt tuota hinkkaan jonku verran niin ehkä sekä Gimma että minä opitaan paremmiksi :-D