lauantai 1. toukokuuta 2010

Hyllyjä ja vitosia Seinäjoelta

Pitkä kisapäivä takana ja toinen huomenna edessä, joten tässä vain pikku raportti tästä päivästä.

Gimman eka rata täysi katastrofi, taisi tulla viisi hyllyä yhden radan aikana. Ei oikein mikään onnistunut. Jaa, onnistuipas! Puomi oli tosi hyvä Gimman puomiksi. Meni hyvin eteenpäin eikä vilkuillut mua. Tuohon olen tosi tyytyväinen.

Toinen rata oli hyppäri. Onnistuin sössimään kepeillemenon huonolla valssilla ja kun yritin omaa huonoa ohjausta korjata sain Gimman väärälle puolelle keppejä. Tuntuu, että peitin koko kepakot. Muuten rata tuntui tosi hyvältä.

Kolmas oli taas agilityrata. Neloshypyn niisto-sokkari meinasi saada mut jo tuulettamaan. Oli nimittäin oikein onnistunut. Taisin ensimmäistä kertaa osata tehdä sen kisoissa kuten se pitääkin tehdä. Hyvä minä! Jälleen puomi tosi hyvä. Ellei jopa parempikin kuin ensimmäisellä radalla. Poispäinkäännös ei onnistunut, pyörahti mua kohden, mutta ei kuitenkaan saatu siitä kieltoa. Aa oli tosi nopea, yllätti mut täysin. Hyvin kuitenkin pysähtyi alas ja luvalla pois. Aa:n jälkeen muurilla saatiin kielto kun mun vauhti jälleen kerran pysähtyi valssissa ja ohjaava käsikin taisi tipahtaa. Miksi, oi miksi mä olen näin luupää?!?!

Mimmin eka rata oli sama kuin Gimman viimeinen. Olisi pitänyt päästä vastaanottamaan 3-hypyn taakse, mutta mitä vielä. Mimmi prkl varasti!! Oikein sika! Onneksi vähän sivusilmällä aina kuikuilen lähtöön päin niin näin sen tulevan. Mutta kaikki meni tuon takia sekaisin. Hirvee vääntö 4-hypylle, jonne mun oli tarkoitus tehdä niisto-sokkari. Nyt tein jotain ihan muuta. En enää edes muista mitä. Koko rata tuntui siltä, että Mimmi vie ja minä vikisen perässä. Oikeassa järjestyksessä kuitenkin mentiin kaikki esteet eikä alun kökkökohdastakaan saatu kieltoa. Puomi oli hyvä. 4. viimeisellä esteellä se sitten tuli päähän "enää kolme estettä jäljellä" ja siihen kosahti. Peitin putken, jonne piti mennä ja Mimmi valisi hypyn, jonka näki. Hemmetin hemmetti.

Hyppärikin oli melkein sama kuin makseilla. Ainaostaan keppien jälkeinen muuri oli vaihdettu hypyksi ja sen jälkeinen hyppy mentiin toiseen suuntaan. Muuri oli sitten toiseksiviimeisenä esteenä. Aika kivasti rata sujui eikä pahempia töppejä tullut. Tulos kuitenkin 5 kun muurin pala tipahti. Uskoisin sen johtuvan siitä kun mun jalat vaan ei liikkunut.

Viimeinen rata jälleen agilityrata. Alku oli hyvä. Keinulta saatiin sitten kielto. Oli sellaisessa käännöskohdassa enkä ehtinyt tekemään valssia ennen keinua, joten otin vetämällä itse jääden keinun loppuun ja tarkoitus oli vaihtaa keinun edessä puolta. Mimmi koski keinuun, mutta tuli pois. Kun lähdin sitä korjaamaan niin suoritti putken. Muuten kohtuullinen rata. Puomilla pysähtyi ihan liian aikaisin, mutta sain sen kuitenkin alas asti. Loppusuoralla yllättäen jaksoin ihan hyvin juosta. Oli koko pitkän sivun mittainen melkein-suora.

Huomenna sitten uusin eväin Lietoon kisaamaan :-)

Ei kommentteja: