sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Miten voi alokasluokka olla näin vaikea?

Niin se vaan menee, että mikään ei ole itsestään selvää. Ei edes bc:n kanssa :-P. Ahdistaa ihan sikana kun ei saada sitä ykköstulosta alokasluokasta sitten millään. Lyylin kanssa aikoinaan tuli silloiset pakolliset kaksi ykköstulosta heti kahdesta ekasta kisasta. Silloin toki treenasinkin liikkeet oikeesti kuntoon ennen kuin edes uskalsin kisoihin. Pimun kanssa taas huomasin, että hei, sehän seuraa ihan itsestään ja ilmoitin tokokokeeseen ja aloin treenata liikkeitä. Niin vaan pamahti heti ykköstulos. Ja nyt kun mulla on sellainen rotu, josta kaikki luulee (kuten minäkin vähän), että sehän oppii tuosta noin vaan niin eipä menekään niin :-P. Uskokaa tai älkää, myös bortsulle pitää opettaa asiat :-O. Mimmistä ei tässä vaiheessa puhuta :-DD

Tänään siis olin Gimman kanssa VAS:in järjestämässä tokokokeessa Sulvan kasvihuoneella. Ihanaa oli, että koe oli sisällä, koska ulkona oli tosi kova ja kylmä tuuli. Kasvihuoneessa taas oli välillä melkeinpä liian kuuma, ainakin pitkien kalsareiden ja pitkähihaisen aluspaidan kanssa :-D. Silti parempi näin.

Luoksepäästävyydestä saatiin 10. Gimma oli tosi nätisti sivulla kun tuomarisetä (Olavi Pajala) tuli sitä katsomaan. Tästä voin kyllä olla ylpeä, että olen noin hyväksi saanut. Oli ihan kamala aluksi. Rynni "tuomaria" vasten ihan hulluna. Ei siis mitenkään vihaisena, vaan "ihanaa, ihminen!"-tyylillä. Tästä iso kiitos treenikamuille, että ollaan saatu tuo kuntoon!

Paikallamakuu alkoi hyvin. Meni heti ekasta käskystä maahan, mitä ei ole kertaakaan treeneissä vielä tehnyt. Omalla pihalla on, mutta ei kimppapaikallamakuussa. Tässä vaiheessa mä jo tuuletin. Ei ois kannattanut. Vieressä oleva aussi lähti kovalla vauhdilla omistajaa kohden ja Gimma samantien perään. Se oli sitä mieltä, että sai mukavan leikkikaverin. Oli nimittäin ihan täysillä menossa tuon koiran luo leikkimään. Onneksi sain sen sieltä pois kun se ainakin ennen kehään menoa murisi aika pahasti Gimmalle. Eli nolla tuli tästä. Viddu!! Harmittaa, mutta toisaalta, eipä me tuota ole häiriön alla treenattukaan, joten ei ole ihme, että lähtee perään.

Seuraaminen kytkettynä, pisteitä 8. Itse seuraaminen oli aika mainion näköistä videolta katsottuna, vaikka kisoissa se ei siltä tuntunutkaan. Mutta perusasennot oli ihan hukassa. Ottikohan kertaakaan kunnon perusasentoa. Ei tainnut. Jotain se oli kuulemma höpissyt, että oli liian innokasta. Itse en tuota muista, mutta Henna oli näin kuullut. Vai oliko se vasta kokonaisarvosanaa antaessaan ollut tuota mieltä. Ihan sama, mun mielestä ei todellakaan ollut liian innokas, vaan aika lailla sitä mitä haluankin.

Seuraaminen taluttimetta, pisteitä 7. Toisti aika lailla samaa kuin taluttimen kanssa. Nyt perusasennot vielä huonompia, jos vain se on mahdollista. Silti, vaikka menikin aika huonosti, mun mielestä noi pisteet oli aika rankalla kädellä annettu kun kyse kuitenkin alokasluokasta.

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 8 p. Meni älyttömän hienosti maahan, mutta kun palasin sivulle ei noussut millään. Tämä on ollut meillä jo pidemmän aikaa ongelma, enkä sitä ole saanut kuntoon. Ehkä seuraaviin kisoihin sitten.

Luoksetulo 10. Aivan mainio oli munkin mielestä. Hyvä Gimma :-)

Seisominen seuraamisen yhteydessä 0. Meni maahan. Viimeksi nää meni toisin päin. Tarjosi molemmissa jäävissä seisomista ja nyt maahanmenoa. Tää on niin tätä :-P

Estehyppy 8,5 p. Lähti hyvin hyppyyn ja pysähtyi käskystä seisomaan. Kun menin sivulle niin vähän väisti. Tyytyväinen kuitenkin olen, että meni noinkin hyvin. Viimeksi hyppäsi hyvin, mutta ei jäänyt seisomaan, eli paremmin nyt.

Kokonaisvaikutus 8. En muista todellakaan mitä se tuossa lopussa höpötti. Jotain, että mun koira on kamalan herkkä ja mun pitää ottaa se huomioon. Oli kuulemma liikkeestä seisomisessa, jossa menikin maahan, ollut sen näköinen, että sitä ahdisti. Jaa-a. Ei se mun mielestä mitenkään ahdistuneelta näyttänyt, eikä kyllä kavereidenkaan mukaan. En tuota ota nyt sitten mitenkään kirjaimellisesti.

Kaiken kaikkiaan olen näin pienen sulattelun jälkeen kuitenkin ihan tyytyväinen. Mehän ei tosiaankaan kauaa olla treenattu silleen ihan oikeesti. Ja kuten mulle on ihanat treenikamu sanoneet, että me tehdään nyt vain pohjia kunnon tokolle. Sitähän tämä on. Minä vaan olen aina niin kamalan malttamaton. Kiitos kuitenkin teille ihanat treenikaveri ♥

2 kommenttia:

Minna kirjoitti...

Tokosta en ymmmärrä mitään, mutta tuohan kuulostaa, että on ollut vain huonoa tuuriakin. Ensi kerralla räjäytätte pankin! Mä voin lainata sulle mun koiria häiriöksi. Varsinkin Rosso on ihan superhäiriö, kun ei osaa mitään.

Kati kirjoitti...

Kiitos tarjouksesta, mutta eiköhän me löydetä häiriötä täältä lähempääkin :-)