torstai 22. huhtikuuta 2010

Agilitya ja vähän tokoa

Maanantaina käytiin tekemässä Treeniringin maaliskuun radasta loppu, esteestä 22 eteenpäin. Meni oikeastaan tosi kivasti molemmilla.  

Gimman kanssa harmaita hiuksia aiheutti suoran putken jälkeisellä hypyllä leikkaus. Jestas, että se ottaa noissa vaan lisää etäisyyttä muhun. Mä vaan en osaa! Kun laitoin palkan hypyn taakse niin meni hyvin, muutama toisto näin. Ilman palkkaa, taas valui. Minä ja mun piiloon menevä olkapää >:(. Muurin jälkeiselle hypylle lähti hienosti takaakiertoon, vaikka itse jäinkin tosi kauas. Hyvin silläkin on kierrä-käsky mennyt jakeluun :-). Erikseen otin aa:n ja puomin kontaktia sivusta, remmissä hetsaamalla. Aika hyviä toistoja sainkin näin.

Mimmin kanssa ongelmia myös leikkauksissa. Se ei todellakaan väistä mua kauemmas, mutta vauhti tökkii ihan kamalasti. En tykkää yhtään. Teinkin sitten niin, että otin kunnolla etumatkaa suoralla putkella, luottaen, että se menee putkeen, ja tein sokkarin putken ja hypyn välissä. Näin tehtynä tuli vain yksi leikkaus (muuri), joka olikin tosi hyvä. Ja niin hienosti Mimmikin painelee kierrä-käskyllä hypyn taakse :-). Lopuksi otin puomin ja se oli täydellinen, joten en ottanut sitä enää toista kertaa :-D

Ihan lopuksi vielä muurilla pakkovalssia, pakkovalssi-jaakotusta, niistoa ja niisto-sokkaria. Harvemmin tulee noita erikoisia ohjauksia harjoitelluksi muurilla, joten tämä oli hyvinkin tarpeen. Gimma meni hyvin, ei tainnut kertaakaan tipahtaa muurin palat ja kääntyi mainiosti kaikilla ohjaustavoilla. Mimmi vähän näyttää hätäilevän (tai sitten minä) muurilla ja palaset lenteli vähän turhan usein. Alkoi ne lopulta pysyä kun vähän sanoin sille höpö-höpö. Huomaa, että muurilla ei moisia juttuja juurikaan ole tehty, menty vaan aina suoraan tai valssaten.

Tiistaina otin tosi pienet toko-sessiot kaikkien kanssa pihalla. Gimman kanssa seuraamista. Olikin vallan mainiota touhua. Seurasi jopa 10 askelta oikein nätisti. Otin myös liikkeestä maahanmenoja. Nämä alkaa mennä jo aika kivasti. Välillä menee vähän liian hitaasti maahan, mutta pääasiassa ihan kivalla vauhdilla. Mun oli tarkoitus vielä myöhemmin illalla ottaa jotain, mutta en sitten jaksanutkaan :-P.  

Mimmin kanssa samat jutut. Seuraaminen sillä on kyllä aika nättiä. Sivulle se ei osaa tulla kovin hyvin kun aina yrittää hypätä mun käteen namin toivossa. Tietenkin, kun namilla tuon olen sille opettanut ja mun käsi on aika korkeella Mimmin kokoiselle koiralle. Sain onnistuneita suorituksia kun pistin käden selän taakse. Tuli muutaman kerran oikein mallikkaasti, ilman pomppua sivulle. Myös Mimmin kanssa liikkeestä maahanmenoa. Sen se kyllä osaa :-)

Pimun kanssa otettiin mummo-tokoa. Se kun ei enää juurikaan kuule niin ajattelin opettaa vähän käsimerkkejä. Ensin kyllä senkin kanssa otettiin ihan vaan seuraamista. Senhän se tekee pyytämättäkin kun vaan tietää, että mulla on namia. Kivasti mummo seurasi. Kaukokäskyjä, istu-maahan, otettiin käsimerkeillä. Nehän on ennenkin ollut suullisen käskyn lisänä, joten siinä ei ollut mitään ihmeellistä. Innokkaasti, tukka hulmuten se teki asennonvaihdot (joo, pitäisi siistiä korvakarvat). Sitten vahvistin luoksetuloa, jonka teen käsimerkillä. Otettiin myös liikkeestä pysähtymistä käsimerkillä. Nämä meni vallan mainiosti. Kyllä oli mummokoira onnellinen kun sen kanssa tehtiin jotain ja se sai siitä vielä ruokaa palkaksi :-D

4 kommenttia:

Jenni kirjoitti...

Koita sitä namia kädestä ennen leikkausta, se vois auttaa paitsi koiralle niin myös sille sun kääntyvälle olkapäälle ;) Mun mielestä me tehtiin jollekin meidän koirista niin, oisko ollut Herbertille. Palkka ennen estettä, este, palkka valmiina esteen jälkeen. Rautalankamalli :)

Kati kirjoitti...

Kiitos :-). Jotain tommosta mä itsekin ajattelin. En vaan koskaan muista ottaa nameja treeneihin... Toki kotonakin voisi ottaa, mutta meillä on edelleen talvi :-P

Anonyymi kirjoitti...

me taidetaan painia saman "talvi-ongelman" kanssa. Mä näen jo valoa tunnelis...eli vkonloppuna raahaan jo pienelle pläntille pari hyppyy... :D
pia

Kati kirjoitti...

Pia, sullahan hyvä tilanne kun jo hyppyjä voit sinne viedä. Mulla ei vielä toivoakaan :-(