maanantai 6. joulukuuta 2010

Vuoden päätöskisat Seinäjoella

Eilen oli tämän vuoden viimeiset kisat. Ja missäpä ne olisi parempi lopettaa kuin Seinäjoen ihanassa WallSport areenassa. Aivan ihana kisapaikka!

Vähän kyllä harmitti kun Mimmi ei päässyt kisaamaan, mutta jos jotain positiivista tästä hakee niin se on ehdottomasti se, että mun ei tarvinnut herätä viideltä ehtiäkseni mini3:n ekaan starttiin, joka oli klo 8:00. Nyt sain nukkua hyvin ja Seinäjoelle lähdettiin Hennan kanssa vasta yhden pintaan. Ihan hyvä näin, vaikka... No, pääasia, että Mimmi näyttää parantuvan. Mitä nyt yksistä kisoista kun vaan saisin pienen kuntoon.

Mukavaa kun kisaajia oli tullut kauempaakin paikalle ja saatiin oikein isot kisat näillekin perukoille. Ensi kesän MM-karsinnat järjestetään juurikin tässä paikassa, joten porukkaa oli tullut tutustumisreissulle.

Ensin oli vuorossa kv-kisa, jonka tuomaroi Anders Virtanen. Anders oli mun mielestä tehnyt oikein mukavat kuviot. Vähän piti miettiä mitä ehdin tehdä missäkin kohdassa. En tällä hetkellä osaa ollenkaan arvioida Gimman vauhtia kun se on sitä jonkin verran saanut lisää. En nyt sen tarkempaa analyysiä tee, mutta täältä pääse katselemaan radan, jos haluaa.

Toinen rata oli hyppäri, jonka tuomaroi myös Anders. Ihan mukava oli tämäkin rata. Tässä mä vaan taas tein ihan liikaa niitä mulle tyypillisiä virheitä. Kielto kun ennen hyppyä käänsin selän koiralle ja vielä toinenkin samasta syystä. Aargh!! Mielestäni tutustumisessa aina nuo kohdat tiedostan ja yritän itselleni sanoa, että ole tarkkana. Mutta kun koiran kanssa menen niin kaikki tarkkuus unohtuu ja tilalle vaan tulee kiire. Vaikka mulla ei oikeasti ole edes kiire!! Kuka tulisi potkimaan mua aina kun teen noin? Vapaaehtoisia?

Viimeinen rata oli Mikkilän Sarin käsialaa ja oikein mukava tämäkin rata. Pientä päänvaivaa aiheutti suoraa putkea ennen olevat kuviot, mutta päädyin mulle aika perinteiseen ohjaustapaan. Joka ei sitten Gimman kanssa toiminut kun hätäilin enkä sitä yhtä askelta malttanut ottaa. Eikä tässäkään ollut kiire yhtään mihinkään!! Oisin ihan hyvin sen askeleen voinut ottaa. Hemmetti soikoon mun kanssa >:(. Muuten rata oli aika kohtuullinen. Ennen keppejä tuli pikku kieppi. Keinulla tuli outo kielto, Gimma lähti keinulle, mutta selvästi meni pupu pöksyyn kesken kaiken ja hyppäsi pois. Aika ihme juttu kun ekalla agiradalla keinun kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Näitä nyt vaan välillä tulee. Onneksi oli virhe alla niin eipä tuo pahemmin haitannut.

Kivat oli kisat ja kisapaikka aivan Suomen parhaita. Kiitos lagulaisille mukavasta kisapäivästä :-)

Ei kommentteja: