sunnuntai 29. maaliskuuta 2009

Vöyrillä nolla ja pari kymppiä

Olin eilen Mimmin kanssa kisoissa Vöyrillä. Ensimmäinen rata voitettiin nollalla ja kahdesta seuraavasta radasta tuli tulokseksi kymppi. Piirtelin radat, mutta en saanut kyllä mittasuhteita ollenkaan kohdilleen, mutta tässä sinne päin radat.

1. rata: Helen Kåberg, Ruotsi



Tästä siis saimme nollan. Etukäteen jännitti keinu kovasti kun se oli tavallista raskaampi keinu eikä Mimmi halua keinulla viettää yhtään ylimääräistä aikaa. Mun yllätykseksi keinu meni tosi hyvin. Alun otin valssilla kolmoselta putkeen. Renkaan jälkeen mun piti heittää Mimmi 8-hypylle ja siirtyä itse tekemään sokkari 9:n ja aan väliin. Mimmi jotenkin kääntyi renkaalta liian hyvin, joten mun piti käydä vähän lähempänä ohjaamassa se 9:lle kuin olin ajatellut enkä sitten enää ehtinyt sokkaria tekemään. Juoksin siis aan vasenta puolta Mimmin edelle ja heitin siitä putkeen. Meni ihan hyvin näinkin. Putkelta sokari, 13:lla valssi, keppien päässä sokkari, että pääsin sujuvasti puomin oikealle puolelle. Puomin kontaktilla pysähtyi vähän liian aikaisin, uudella käskyllä meni oikeaan paikkaan. Putkeen sain Mimmin hienosti, tässä kohdassa oli monella koira menossa renkaalle.

Kaiken kaikkiaan olin ihan tyytyväinen tähän rataan. Puomi vähän ihmetytti, että miten se nyt silleen pysähtyi kun ei se kisoissa sitä meinaa millään tehdä :-D. Taisi olla aika lailla treenipuomin tyylinen kun pysähtyi heti mun alas-käskystä. Mulla tuli mieleen, että nyt kun olen näemmä sen saanut taas pysymään lähdössä paikallaan niin vaikuttaisiko se kontakteillakin kuuntelemiseen? Kuka tietää...

2. rata: Helen Kåberg, Ruotsi



Tämän radan alkua mietin radan reunalla kauan aikaa miten se kannattaisi tehdä. Kun menin rataantutustumiseen niin ei siinä tuntunut kuin yksi vaihtoehto meille sopivalta, jonka sitten teinkin. Otin 2-hypyn valssilla/käärmekädellä ja 3-hypyn takaakiertona ja valssi edessä, että pääsen puomin oikealle puolelle. Ihan pikkuisen valui kakkoselta, mutta ei pahasti. Rata meni tosi sujuvasti aina keinulle saakka. Nyt selvästi Mimmi vähän aristi sitä, eikä ihan yhtä pitkälle tullut kuin ensimmäisellä kerralla ja lisäksi hyppäsi keinulta pois mun taakse. Tästä tuomari sitten antoi virheen. Sitä se ei kuitenkaan ollut, Mimmi oli kontatilla ja lähti vasta kun keinu osui maahan. Taisi tuo sen hyppysuunta hämätä tuomaria. Tarkistin myös videolta, eikä se ollut virhe. Lopussa muuri valssilla ja 19-hyppy valssilla. Tässä mä sitten jostain kumman syystä aloin sihistä Mimmille just riman päällä ja sehän tietty tiputti sen. Tämäkin rata kuitenkin ihan sujuvaa menoa ja pysyi paikalla lähdössä :-)

3. rata: Sari Mikkilä



Viimeisenä ratana oli Mikkilän Sarin hyppyrata. Oli kiva mennä radalle kun ei tarvinnut jännittää keinua. Edelleen Mimmi pysyi hienosti paikallaan lähdössä. Mä oon niin täpinässä, että se mun Hämeenkyrön kisoissa kieltäminen varastamisesta vaikuttaa edelleen :-).

3-hypyltä valssilla putkeen, kolmosen rima tipahti. Vitonen takaakiertona 3-hypyn puolelta 6-hyppy pyörittämällä, putkella sokkari ja siitä hypyn kautta 9-putkeen, kunnon etumatka ja valssilla 11:lle, peruutusta kohden 13-hyppyä samalla ohjaamalla vasemmalla kädellä 12-hypylle jatkaen peruuttamista ja valssilla 13-hypylle. Kepeillä juoksin ohi ja menin valssaamaan 18:n ja 19:n väliin, loppuun tuli vielä yksi valssi. 19:n rima tippui.

Nuo rimantiputukset oli jotenkin outoja. Nyt oikein keskityin, että ohjaan vain kunnolla ilman mitään sihinöitä ja tänne-huuteluja ja näin teinkin, mutta silti kaksi rimaa tippui. Saattaa olla, että meillä oli vähän liian lyhyt lämmittely. Saattaa olla myös, että pitkästä aikaa kolme starttia otti Mimmillä voimille. Saattaa olla, että hieman pehmeä maneesin pohja teki tepposensa. Saattaa olla vain tilastotappio. Oli mikä oli, yritän olla ottamatta tuosta sen suurempia paineita tämän päivän kisoja ajatellen. Tänään on siis kaksi starttia tuolla samassa kisapaikassa.

Ei kommentteja: