tiistai 9. maaliskuuta 2010

Putken pimeitä kulmia ja muuria

Mun ei ollut tarkoitus mennä maanantaina treeneihin ollenkaan, mutta kun Piksu ei saanut muistakaan seuraa niin päätin mennä ottamaan pikku treenit. Sen verran jäi kaivelemaan tuo putken pimeän kulman epäonnistuminen kisoissa, että oli oikeastaan pakko päästä sitä kokeilemaan. Suunnittelin helpon pikku radan harkkoihin, jossa oli sama kuvio ennen putkea kuin kisoissa. Kun rata oli rakennettu huomasin, että pujottelu ei ollut siinä mukana ollenkaan, joten lisättiin se siihen. Laitettiin vaihteeksi haastava kiertokulma kun yleensä aina on avokulma. Lopulta rata oli ihan kisaradan mittainen :-D

Mimmi meni ensin. Rata oli Mimmille helppo, ei ongelmia missään kohdassa. Lähti tosi hyvin putken pimeisiin kulmiin, joita radalla oli kaksi, molemmista suunnista suoritettuna. Keppien kiertokulma meni aina oikein. Mimmiä ei kyllä kepit kovin kovasti ihme, vaan siinä pitää olla tarkkana, että se lähtee pujottelemaan ennen kuin itse voi lähteä liikkumaan pujottelun suuntaisesti. Sivuttaisetäisyyden oton kepeillä Mimmi kesti hienosti. Puomi oli hyvä, kesti mun hämäykset hienosti.

Gimma meni myös joka kerta putken pimeisiin kulmiin oikein. Ihan joka kerta! Näin mä olin kuvitellutkin, että kyllä se ne osaa. Vahvistui vain se ajatus, että kisoissa mulla oli ehkä vähän liiankin hyvä fiilis radalla enkä sen takia ohjannut putkeen tarkasti. Oli miten oli, pääasia, että ne toimii :-). Muurin palaset lensi muutamaan otteeseen, mutta alkoi sitten toistojen myötä pysyä ylhäällä. Otin vedättämällä, lähettämällä kuolleesta kulmasta ja valssaamalla. Leikkaamalla unohdin kokeilla sitä, joten sitä pitää muistaa tehdä vielä jatkossa. Pussi on alkanut sujua kivasti. Oikeammin pussin jälkeinen elämä on alkanut sujua. Gimma osaa jo edetä sieltä seuraavalle esteelle eikä enää käänny katsomaan, että "ai mihin pitää mennä?".

Kisoissa mietin tuohon putken pimeään kulmaan vientiin myös pakkovalssia, mutta en uskonut, että saan Gimman irtoomaan edelliseltä putkelta hypylle. Nyt kokeilin tuota vaihtoehtoa ja hyvä oli, että en sitä kisoissa tehnyt. Mä en ehtinyt mihinkään :-D. Vaikka sain hyvin Gimman irrotetuksi hypylle ja siitä itse liikutuksi putkea kohden niin olin auttamatta myöhässä. Se vaan tulee niin lujaa tollaset suorat kun tietää minne on menossa.

Lopuksi otettiin vielä putki-puomi erottelua ja se meni kyllä ihan älyttömän hyvin molemmilla. Otettiin putki-hyppy-hyppy-puomi niin, että nuo oli vähän kaarella ennen puomi ja suunta oli putkea päin. Mimmillä laitoin lopulta putken suut melkein yhteen puomin edestä, otin putken painotkin pois, että sain tarpeeksi lähelle ja tyttö vaan kiipee kun kerran niin sanotaan. Aloinkin jo epäillä, että en saa sitä putkeen ollenkaan, joten kerran otin niin, että kaksi hyppyä, sitten putki ja uudelleen hyppyjä ja sieltä puomille. Ei mitään ongelmaa!

Gimmalla meni oikeastaan ihan yhtä hyvin. Se tarvitsee vaan mun liikkeen mukaan kun Mimmi tarvitsee oman rauhan, että osaa valita oikein. Ihan yhtä piiloon en puomin päätä vielä uskaltanut Gimmalla laittaa. Kun mun liike oli mukana niin Gimma meni aina oikein. Senkin kanssa otin lopuksi vielä ensin putken ja sitten hyppyjen kautta puomille. Ei ongelmaa silläkään.

Mun taitavat lapsoset <3

Ei kommentteja: