lauantai 1. kesäkuuta 2013

Jotain sieltä ja täältä

Gimman nollajahti loppui kesken, ei ehditty saada tuplaa, joten SM-kisat jää väliin tänä vuonna. Juokkueessa kuitenkin ollaan mukana :-).

Tamepereen kisoissa (12.5.) se oli jo kovin lähellä kun ensimmäisen radan ensimmäinen rima vaan tipahti


Yksi yksittäinen nolla saatiin vielä Pietarsaaressa (18.5.). Se oli samalla voitto, joten auttaa myös karsintoihin nollien keruussa


Olin Gimman kanssa Jaakon opissa Turussa 4.-5.5. Olihan mahtava ja antoisa viikoloppu. Jaakon mukaan Gimma ei ole estehakuinen, mutta sitten toisaalta se kääntyy tosi hyvin. Varmaan juuri siksi kun esteet eivät sitä ime. Yksi lause, mikä on jäänyt oikein hyvin mieleen tuolta viikonlopulta on "Ei sun tarvitse olla täydellinen ohjaaja, vaan pitää antaa vastuuta myös koiralle". Mä niin elän tuolla kauan!!!

Eli meillä on ongelmana mm. saksalaisessa ja päällejuoksussa se, että Gimma on jo menossa hypylle, mutta kun mä en täydellisesti pidä ohjausta ja katsetta hypyllä niin se ei sinne menekään. Jaakon mielestä mun ohjauksella koiran pitäisi kuitenkin ne mennä. Niin lohduttavaa :-). Sanoi myös, että toki mä saan ne onnistumaan kun muistan aina pitää sen katseen ja ohjauksen tarpeeksi kauan päällä, mutta sen ei pitäisi olla tarpeellista. Harjoitellaan noit nyt sitten verkon/siivekkeen avulla niin, että Gimma ei pääse kieltämään hyppyä, vaan estetään hypyn ohitus. Katsotaan kuinka meidän käy :-)

Harjoitellaan myös hypyn tarjoamista, vippauksia koko ajan vähän kauempaa, samaten sylkkäreitä.

Ei kommentteja: