keskiviikko 25. helmikuuta 2009

Mimmulin harkat

Mulla oli tänään mukana vain Mimmi. Huomenna sitten on Gimman vuoro. Kiva välillä keskittyä vain yhteen koiraan, varsinkin kun ne on vielä tällä hetkellä niin eri sykkeellä matkassa. Mukana harkoissa oli myös Marko & Hertz, Jenni & Loox & Stidi ja Eltsu & Sefi. Jenni oli tehnyt harkkaradan. Rata oli oikein mukava, oli vääntöä ja loppusuoraa ja kaikkee kivaa.

Mä koitin nyt muka siedättää Mimmiä lähdössä. Otin spurtteja ja vaikka mitä ja toinen vaan istua nakotti paikalla. Tärisi kyllä ihan sikana, mutta ei meinannutkaan varastaa. Ärsyttävää!! Ois niin kiva saada harkoissa torutuksi, ettei kisoissa tarvitse, mutta kaikkea ei vaan voi saada. Nyt pitää seuraavissa kisoissa muistaa jättää Mimmi kauas ekasta esteestä, jos vain mahdollista ja koko ajan katsoa sitä ja jos varastaa niin karjasta sitten jotain ja viedä takas paikalleen. Voi kun mä muistaisin tän vielä kisoissa!

Mimmin eka rata meni tosi hienosti muutaman uudelleen otetun kohdan jälkeen. Onnistui sylkkäri nätisti, keinu oli ihan hirmu hyvä ja kepeillä kesti mun mittapuun mukaan ihan kauheen ison sivuttaisetäisyyden. Loppusuorana oli suora putki ja siitä suoraan eteenpäin kaksi hyppyä. Tässä Mimmi vähän empi vaikka lelu odotti lopussa. Otettiin rata kahteen kertaan ja molemmilla kerroilla vähän kyseli. Eteni kyllä, mikä sinänsä on jo parannusta kun aiemmin on vastaavassa tilanteessa kääntynyt putkesta suoraan mun eteen. Otin vielä kerran niin, että revitin hulluna maalissa lelulla ja jätettiin se sinne ja otettiin vain toi putki-hyppy-hyppy kuvio ja jestas, että se ampui sinne lelulle hienosti! Ei olla todellakaan menetetty toivoa, etteikö tuokin joskus vielä menis jakeluun. Nurmikkokelejä odotellaan, että päästään enemmän tuota treenaamaan.

Toisella radalla oli alussa tosi paljon valssailukohtia. Ne kyllä menee Mimmin kans niin makeesti aina. Tuolla radalla keinu oli edelleen hyvä, mutta puomin kontakti ihan sikahuono. Mä en tajua miten se on niin täysin unohtanut mitä siellä pitää tehdä. En millään haluais taas palata siihen, että siellä on namia valmiina kun ei sitä kisoissa sitten kuitenkaan ole. Haluaisin sen oppivan sen paikan ilman namia. En vaan yhtään tiedä miten mä sen teen...

Puomin jälkeen oli paha avokulma kepeille. Se meni hyvin sekä vetämällä ja heittämällä (ymmärtääköhän kukaan mitä toi tarkoittaa?). Kepeillä otin sivuetäisyyttä nyt vielä enemmän kuin ensimmäisellä radalla ja niin hienosti tyttönen pujotteli loppuun. Vaikka otettiin useampi toisto niin malttoi hyvin pujotella joka kerralla loppuun saakka. On se vaan taitava tyttö :-)

Mä oon niin onnellinen, että keinu oli joka kerralla tosi hyvä. Otettiin sitä kuitenkin monta toistoa ja aina aiemmin Mimmin vauhti on hiipunut toistojen myötä, mutta ei nyt. Ja joka kerta malttoi odottaa mun lupaa ennen kuin lähti keinulta. Olis kyllä niin kivaa, jos se tuon keinun pelkäämisen olis nyt lopettanut! Tiedän kyllä, että tässä tulee helposti taas jossain vaiheessa takapakkia, mutta tällä hetkellä näyttää niin hyvältä :-)

Ei kommentteja: