torstai 25. marraskuuta 2010

Keskiviikon treenit

Olin treenaamassa Eltsun ja Jennin kanssa eilen. Jenni oli suunnitellut koulutettavilleen radan, joka me päästiin korkkaamaan :-). Mulla oli mukana molemmat koirat. Kovasti mietin, että otanko Mimmiä mukaan kun jäi kisoista sellainen olo, että ihan kunnossa ei ole. Päätin kuitenkin ottaa, jos vaikka mun olo oli ollut väärä. Ei ollut :-(

Menin Gimman kanssa ensin. Pientä ehtimisongelmaa joka paikkaan. Luulen, että ehdin, mutta en ehdikään. Suurin ongelma on ehkä siinä, että en uskalla lähteä tarpeeksi ajoissa liikkeelle. En luota vielä tarpeeksi Gimman osaamiseen. Valsseissa välillä valuu ja välillä kieltää hypyn. En vaan osaa tehdä sitä oikein. Ja minä kun olen luullut olevani hyvä valssaamaan :-P. Aa:lle sai lähettää niin, että putki leijeröitiin. Meni makeesti ja otti hienosti myös kontaktin. Ei meinannutkaan varastaa, vaikka kuinka härnäsin nykimällä.

Mimmin radasta en paljon muista, mutta taidettiin päästä läpi melkein koko rata. Vähän tuli senki kanssa ehtimisongelmia, vaikka nihkeästi liikkuikin, mutta sain tilanteet pelastetuksi aika kivasti. Aa onnistui myös Mimmin kanssa putken leijeröinnillä. En olisi uskonut, että ottaa kontaktin kun jään sen verran sivuun, mutta ei ollut mitään ongelmaa. Jäi tosi kurja olo treenien jälkeen :-(. Pieni on ihan intopiukeena, mutta ei vaan pääse niin kovaa kuin ehkä haluaisi. Itselleni olin myös vihainen kun sen treeneihin otin mukaan. Mutta kun halusin varmuuden, että onko se normaali vai ei. En tehnyt sitten tuon enempää.

Gimman kanssa vielä toinen sessio. Hinkattiin niisto-sokkaria. Olen nyt päättänyt, että Gimma sen vielä oppii tekemään niin kuin pitääkin. Olen tehnyt sen väärällä lailla, että saan sen edes jotenkin onnistumaan. Tuo tapa saattaa kuitenkin sekoittua muihin ohjauksiin niin on ihan pakko opetella tekemään se oikein. Autoin lelulla muutaman kerran, että saatiin onnistumisia aikaan. Lopulta meni aika mainiosti ilmankin. Ja tässä taas muistutus, että Gimmaa kohden ei saa kumartua, se vetää heti liinat kiinni. Kiitos Eltsu muistutuksesta :-). Itse olin tuon täysin unohtanut. Lopussa vielä vähän valssien hiomista. Johan alkoi sujua kun en heitä koiraa liikaa hypylle enkä ota täysin hanskaan ennen hyppyä. Tosi helppoa ;-)

1 kommentti:

anne kirjoitti...

Voi itku. Mikä ihme Mimmillä oikein on :(
Toivottavasti asia selkenee ja näemme taas raivopääMimmin agiradoilla!