perjantai 22. toukokuuta 2009

Eilen Kokkolassa tänään Vaasassa

Pikaraportti Kokkolan ja Vaasan kisoista. Eilen siis Kokkolassa kaksi starttia Mikkilän Sarin tuomaroimana. Menomatkalla Oravaisten kohdalla meinasin kyllä jo kokonaan luovuttaa matkan teon kun salamat vaan vilahteli taivaalla ja vettä tuli kuin esterin sieltä. Oli pakko muiden tielläliikkujien esimerkkiä noudattaa ja ajaa tien sivuun kun ei enää nähnyt missä tie meni. Mun oli kuitenkin pakko jatkaa matkaa kun olin luvannut Hannan sieltä ottaa kyytiin Vaasan suuntaan. Onneksi Kokkolassa ei niin paha keli sitten ollutkaan. Satoi hetken aikaa, mutta sitten loppui.

Tulokset Kokkolasta 10 ja hylly. 1o tuli riman tiputuksesta ja juoksukeinusta. Rima tipahti kun mä taas kerran (hemmetin tyhmä!) heitin Mimmin hypylle ja lähdin toiseen suuntaan unohtaen Mimmin kokonaan selän taakse ja tästä johtuen sillä tietty tuli kauhee kiire mun perään. Keinulle käskytin jostan syystä mun puomi/A-käskyn kiipee-kiipee-kiipee ja vähän ennen keinua vasta tajusin, että ei hitto, se taitaa mennä sinne vähän lujaa ja yritin huutaa, että eiku keinu. Ihan liian myöhään... Keinu ei laskenut ollenkaan kun Mimmi sieltä jo tuli pois. Toi Kokkolan keinu on aina ollut ihan kamalan raskas. Ja kyllä sieltä jälleen kerran tuli tosi paljon koirille virheitä kun ovat tietyn rytmin oppineet ja nyt se ei pitänytkään paikkaansa. Keinu testattiin erään kisaajan toimesta kilon painolla eikä keinu laskenut ollenkaan. Just joo! No ois se meidän keinu silti ollut lentokeinu, vaikka olisikin ollut sääntöjen mukainen, mutta ehkä Mimmi ei silloin olisi ihan niin kamalan korkeelta tipahtanut jaloilleen :-P

Toinen rata oli suht helppo, tai niin piti ainakin olla. Yhdessä pyöräytyskohdassa en sitten pyötäyttänyt ollenkaan ja Mimmi hyppäsi saman hypyn takaisin päin eli hylly. Vähän masensi meidän huono tulostaso. Toisaalta huono tulostaso tiesi hyvää vuonna 2007, joten tietäisköhän se nytkin. Pian se nähdään Torniossa ;-)

Tänään Vaasassa 3-luokille kaksi starttia iltakisoissa. Tuomarina oli Anders Virtanen. Radat oli mun mielestä ihan kivoja. Ensimmäisellä radalla onnistuttiin ihan kivasti ja voitettiin se. Muutamassa kohdassa mulla tuntui kuin olisin hukannut esteet, mutta kyllä ne oli just siellä missä pitikin kun käännyin, joten aika hyvin askelmerkit piti paikkansa. Toisella radalla otettiin puomin kontaktivirhe (!) ja keppien aloituksessa kieltovirhe. Jestas, että kontaktivirhe voi ottaa päähän. Mua ei satunnaiset riman tiputuksetkaan harmita yhtä kovaa kuin kontaktivirhe! En ole vielä jaksanut videolta analysoida, mutta luultavasti himmasin itse liian lähellä puomin loppua enkä mennyt ohi kuten tavallisesti. Noissa tilanteissa Mimmi tapaa hypätä kontaktilta pois muhun päin kuten nytkin teki. Katellaan sitten joskus videolta, mitä mä oikeasti siinä tein. Tietty eihän se saisi olla noin pienestä kiinni, mutta se nyt vaan tällä hetkellä on :-P

Ei kommentteja: