keskiviikko 27. toukokuuta 2009

Sunnuntain kisat

Sunnuntaina Vaasan kisoissa tuomarina oli Ritva Herrala. Hän oli tehnyt hieman erinäköiset radat kuin yleensä. Oli luukutussuoraa ja sitten hanskaan ottoa. En kyllä ole aikoihin Ritvan radoilla ollut, joten en tiedä onko tyyli muuttunut entisestä vai oliko tämä vain jokin kokeilu. Etukäteen katsottuna radat ei ollut oikein mukavia, mutta loppujen lopuksi niitä oli kuitenkin kiva kirmata.

Ensimmäisellä radalla sain onnistumaan aika pahan avokulmapujottelun, josta olin oikein tyytyväinen. Puomilta saatiin kielto kun Mimmi ei jostain syystä sinne mennyt vaan tuli mun mukana ohi. Katsoin videolta ja kyllä mulla oli ohjauskäsi päällä, mutta ei ehkä tarpeeksi korkealla kun vähän varoin yhtä hyppyä siinä matkalla puomille. Mun mielestä tuolla ohjauksella olisi pitänyt puomille mennä, mutta nyt vaan ei sinne menty... Tällä radalla oli iso etu siitä, että meillä on luomu-aa, sain tästä syystä aan jälkeisen kohdan viedyksi ilman leikkausta, joka tuossa olisi ihan varmasti tökkässyt. Aan jälkeen luukutettiin useamman esteen suora koira oikealla puolella ja sitten piti tiukasti kääntyä oikealle putkeen. Tuohon mun oli pakko tehdä leikkaus kun en mitenkään saanut itseäni sujuvasti toiselle puolelle. Leikkaus kuitenkin onnistui tosi hienosti, joten ihan turhaan sitä pelkäsin.

Toisella radalla oli jonkinmoinen alkusuora (kaksi ensimmäistä hyppyä eri linjassa kaarella, 3 seuraavaa suorassa), jonka lopussa oli putken suu näkvissä, jonne ei tietenkään menty vaan piti saada aika tiukasti koira kääntymään. Tässä alussa olin erityisen tyytyväinen kun uskalsin ottaa sivuttaisetäisyyttä alussa ja sain silti Mimmin hyppäämään alkuradan hypyt. Aiemmin se olisi tullut sieltä suoraan mun luo hyppäämättä sivuhyppyä, mutta nyt meni tosi hyvin sinne. Sain tuosta hyvä fiilikset :-). Tiukka kääntö toi meiltä riman alas. Ei nyt ehkä tarvi kaikkea mahdollista just riman päällä tehdä... Muuten rata oli hyvä. Aan jälkeen taas leikattiin, muuta ihmeellistä radalla ei ollutkaan. Niin ihanaa kun pystyn leikkaamaan Mimmin kanssa eikä sen vauhti näytä enää hiipuvan samaan malliin noissa kuin aiemmin.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mimmi katsoo 10-radalla hienosti sun jalkoja, jotka kääntyvät pois esteeltä.
Siistiä että reagoi hyvin jalkohin, silloin pitää vaan olla käsi koiran näkökentässä (ei 1,5m pään yläpuolella ;o) varmsitamassa että tekee hypyn :o)

Kati kirjoitti...

No miten mä pidän sen alempana kun tulee siivekkeet vastaan? Tietty vois ehkä koittaa viedä käden jo sinne hypyn taakse, mutta ehkä tulee vähän kiire.