torstai 16. heinäkuuta 2009

Tiistaina treeniä Alffin mukaan ja keskivikkona pöydän vahvistamista

Olin treenamassa Jennin ja Markon pihalla yhdessä Jennin ja Maritan kanssa. Jenni oli kaivanut yhden Manuel Alfin radan, joka sitten rakennettiin pihaan. Keppien jälkeinen hyppy oli pituus, muuten oli ratapiirroksen mukainen.



Koitin alun Mimmin kanssa ensiksi sylkkärillä. Se onnistui vähän liiankin hyvin/tiukasti enkä saanut Mimmiä 4-hypylle. Kun tein sylkkärin vähän pyöreämmin niin irtosi hyvin neloselle. Sokkarilla aa-esteelle ja viskileikkauksella 6-hyppy. Meni aika kivasti. Kepeiltä pystyin irroittautumaan aika hyvin sivulle, josta sitten lähdettiin pituudelle. Mun ohjaus ilmeisesti jotankin myöhässä koska Mimmi lähti mun selän taakse tekemään sieltä löytyvää hyppyä. Uudelleen kepeiltä ja nyt meni hyvin kun ohjasin kunnolla. Keinu oli hyvä, siitä yritin vieskileikkausta seuraavalle hypylle, mutta nyt ei onnistunutkaan. Mimmi ei nähnyt koko estettä, koska minä olin edessä. Otettiin uudelleen ja nyt jättäydyin niin, että Mimmi näki esteen, jolle sen halusin ja leikkaus onnistui hyvin. Loppurata oli hyvä. Puomilla pysähtyi vähän liian ylös, mutta kuitenkin pysähtyi. 18-hypyltä niistolla ja siitä heitto 19:lle ja leikkaus takana. Edelleen niin siistiä kun Mimmin kanssa voi leikata!

Koitin alun myös pyörittämällä ja hyvin toimi sekin. Tämän olisin varmaankin valinnut kisatilanteessa kun on meille jotenkin varmempi ohjaus. Aa:n jälkeistä elämää koitin niin, että jäin itse aa:n oikealle puolelle, siitä pieni varmistus puolivalssilla, että menee hypyn oikeaan suuntaan ja siitä putkelle. Tämä oli ehdottomasti sujuvampi kuin ensimmäinen versio. Myös keinun jälkeisen kohdan tein toisella lailla, heitin Mimmin 11:lle taakse ja jäin vastaanottamaan toiselle puolelle, josta sitten vippauksella 12:lle ja siitä peruuttamalla vastaanottamaan 13:lle. Tämä oli myös mielestäni sujuvampi tapa kuin ensimmäinen. Lopuksi vielä puomi ja nyt oli tosi hyvä!

Gimman kanssa otin alun myös sylkkärillä, mutta olipahan vaikeeta. En anna sille tarpeeksi tilaa vaan menen ihan liian lähelle hyppyä tekemään sen. Lisäksi multa puuttuu vastaliike, jolla koira tajuaa kääntyä oikeaan suuntaan. Kun nämä sai toimimaan niin johan meni hienosti. Aa oli hyvä, siitä puolivalssilla hypylle ja reisitaputuksella putkeen. Lähti hakemaan keppejä :-D. Mä luotin liikaa, että se vaan ampaisee putkeen ja jäin itse paikalleen, jolloin lähtikin hakemaan ihania kepakoita... Eli mulla on keppihullu koira näemmä :-P.

Kepeillä tuli ongelmia, ei millään pujotellut loppuun saakka. Aika ihmeellistä kun tuota ei ole pitkään pitkään aikaan sattunut. Toki kepit meni ns. tyhjyyteen, että oisko siitä sitten johtunut, mutta ei se ole ennenkään vaikuttanut. Piti laittaa kaaret loppuun, että saatiin se onnistumaan. Kaarillakin meni hirmu epävarmasti, mutta meni kuitenkin.

Keinu oli hyvä ja keinun jälkeiselle hypylle sain hyvin heitetyksi taakse. 12:lle ei meinannut poispäinkäännös millään toimia ja syynä tietty tähän, että mä olin liian edessä. Mulla on oikeesti tosi vaikee hahmottaa missä mun milloinkin pitää Gimman kanssa olla kun olen niin kauan kisannut pikku koiran kanssa, jolla on tosi lyhyet hypyt. Kuvio onnistui kun en ottanut keinulta niin kamalasti etumatkaa vaan Gimma hyppäsi hypyn vähän niinku mun eteen ja siitä kun heitin sen poispäinkäännökseen niin johan meni hienosti! Puomi oli tosi hidas, mutta otti kuitenkin kontaktin kuten pitääkin.

Keskiviikkona viritin pihalle kepit, kaksi hyppyä ja pöydän. Yritin tehdä niin, että pöydälle tulisi vähän enemmän vauhtia koska halusin testata miten Mimmi kestää pöydän ohijuoksun multa. Eipä tuohon pihalle kovin isoa vauhtisuoraa saanut, mutta mielestäni kuitenkin ihan tarpeeksi. Hyvin pysähtyi Mimmuli pöydälle vaikka itse juoksin lujaa ohi. Kesti myös hyvin mun nykimiset ja spurttaamiset. Hyvä hyvä :-)

Gimman kanssa muutamat pujottelut eikä sillä nyt ollut hankalaa loppuun pujottelu. Nyt siellä kyllä näkyi yksi hyppy, joten ehkä se sitten kuitenkin vähän vaikuttaa... Otettiin myös vähän pöydällä pysymistä ja kivasti Gimmakin jo kestää nykimisiä.

Tänään mennään epävirallisiin kisoihin Vöyrille ellei sää ihan kamalaksi muutu. Ovat luvanneet kovaa sadetta, mutta ainakin toistaiseksi näyttää vielä ihan hyvältä. Olis kyllä niin hyvä saada Mimmille vielä kisapuomi ja -keinuharkat!

Ei kommentteja: