torstai 21. huhtikuuta 2011

Kosketusalustan treenausta

Meinasi ihan unohtua! Eilen innostuin ottamaan kosketusalustan opettamisen työn alle. Uskoisin, että oli Gimmalla ensimmäinen kerta kun tuota kokeilin. Saattaa toki olla, että olen sitä joskus aiemminkin kokeillut, koska sen verran hyvin hoksasi, että siihen alustaan pitää jotenkin kiinnittää huomiota. Sain sen kanssa aikaiseksi nenäkosketusta muistuttavan toiminnon alustalla. Välillä teki nenäkosketusta maahan ilman alustaa. Otin vain 3 x 10 toistoa. Välillä jäi tosi pitkäksi ajaksi miettimään, että mitä tässä oikein pitää tehdä ja välillä meni ihan non-stoppina. Ihan lupaavaa kuitenkin. Jos tuosta kosketusalustasta tulee mieleinen juttu Gimmalle niin ajattelin kokeilla sitä kontaktilla. Ja ruudun opettamisessa se vois olla kans hyvä juttu. Katsotaan kuinka nyt jaksan tuota treenata.

Mimmin kanssa samat toistomäärät. Se tajusi heti, mistä on kyse. Siksi muistelinkin, että olen tuota tainnut joskus jo opettaa. Siinä tapauksessa koiralla on kyllä ihan älytön muisti. On varmasti pitkä aika viime kerrasta. Mimmin kanssa päästiin siihen, että löi ainakin toisen tassun alustalle.

Pimu vikisi sen verran kovasti sisällä kun treenasin muita koiria, että oletin sen kuulevan naksuttimen. Koitin sitten senkin kanssa tehdä samaa hommaa. Pimulle tuota olen joskus opettanut ja selkeästi se muistikin jutun. Ainut vaan, että ei se sitä naksun ääntä kuullut :-(. Yritin naksauttaa lähellä sen korvia, mutta ei mitään reaktiota. Ennen kun sen reaktio on ollut kohtuullisen voimakas. Kun kuuli  naksun äänen niin tukka hulmuten ryntäsi namin perään. Nyt mun piti heittää nami ihan sen nenän edestä, että näki mun käden liikkeen. Ei ehkä tarvitse tuota enää Pimpulan kanssa ottaa. Ja mä kun luulin, että keksin jonkun jutun mitä senki kanssa voi tehdä :-(

Ei kommentteja: