sunnuntai 10. heinäkuuta 2011

Woffin kisat - ei tuplanollaa Gimmalle :-(

Torstaina olin Woffin ilta/yökisoissa. Oli viimeinen mahdollisuus saada Gimmalle tuplanolla, eikä me sitä saatu :-(. Nyt vaan uusia nollia keräämään ensi vuotta varten.

Tuomarina oli Henkka Luomala ja molemmat radat olivat agilityratoja.

Ensimmäisellä radalla Gimma tiputti kaksi rimaa. Ja näistä saan kyllä ihan mennä katsomaan peiliin! Miten mä voinkin unohtaa ajatella tutustumisessa mitä pitää tehdä eikä mitä ei saa tehdä!! Olen jo niin monta kertaa todennut, että aina kun ajattelen "älä tee niin tai noin" niin johan juurikin teen niin kuin ei pitäisi. Olen tuon pitkään muistanutkin ja tutustumisessa toitottanut itselleni sitä mitä pitää tehdä. Nyt taas tuli hyvä muistutus tästä. Ensimmäinen rima tippui ihan tuon takia. Toinen kun olin myöhässä. Harmitti sen verran eka rima, että en ihan saanut kasatuksi itseäni. Loppusuoralla vielä ohitti viimeisen esteen kun meni remmin luo. Kiva :-P

Mimmin radalle sain hyvän v***tuksen päälle ja mentiin pitkästä aikaa raivolla. Ohjaaja suunnalta siis :-D. Mimmihän menee aina! Puomin kontaktivirhe meille kuulemma tuli, joka hieman yllätti mut. Ehkä sitten niin. Ei näy videolta kun puomin alastulo on putkien välissä. Toki, mä en katsonut koiraa, että se on voinut tehdä siellä vaikka mitä. Silti oli hyvä fiilis maalissa eikä virheen kuuleminen kovin kovasti latistanut fiilistä. Mimmi pinkoi niin lujaa kuin se vaan tällä hetkellä pääsee. Jotain kuitenkin kertoo sen vauhdista, että mä olin ennen sitä maalissa kolmen hypyn loppusuoralla.

Gimman toisen radan tulosta en edes tiedä. Putkeen tuli kielto ellei jopa kaksi. Yksi rima tipahti kun se ohjaus, jonka valitsin oli aika paha. Mun olisi sokkarin jälkeen heti pitänyt jarruttaa, mutta en siinä ihan onnistunut vaan jarrutus tuli aika lailla riman päällä ja se tietenkin tippui. Puomi-putki-erottelu kuitenkin onnistui :-)

Mimmin kanssa tein sitten vähän eri suunnitelmat tuohon Gimman kiire-kohtaan ja se olikin toimivampi juttu. Tosin sitä ennen meillä oli jo tippunut rima ja tullut hylly :-D. Mä ihan totaalisesti hukkasin mun pikku koiran :-DD. Ja kun sen näin niin menikin jo väärään päähän putkea. Siitä radan jatko oikein hyvä. Puomi-putki-erottelu pelitti myös Mimmillä :-)

Nyt on vähän sellainen olo, että mun pitäisi kovasti treenata Mimmin kanssa, mutta en sitten kuitenkaan uskalla kun pelkään, että se menee rikki... Toisaalta, eipä millään viime hetken treeneillä välttämättä mitään hyvää saakaan aikaiseksi. Olen nyt kuitenkin menossa huomenna Woffin kentälle treenaamaan. Saan edes kerran treenatuksi pöytää radalla ja muuriakin pitkästä aikaa. Ajattelin malttaa jättää Gimman nyt noista treeneistä pois, että keskityn vain Mimmiin. Miksi tuntuu niin kamalan vaikealta jättää toinen koira kotiin ilman "pätevää" syytä? Ehkä se ei siihen kuole kun ei pääse mukaan ;-)

Ei kommentteja: