perjantai 19. elokuuta 2011

Koulutusradan testausta

PM-kisojen tuliaisina sain nuhan. Alkoi maanantaina illalla vähän kutitella kurkkua ja tiistaina se sitten tuli päälle ja on edelleen. Sinänsä outoa kun mulla nuha kestää yleensä tasan kaksi päivää ja nyt mennään jo neljättä päivää. Töissä tietenkin olin kun ei kerran kuumetta ollut. Tälle päivälle hain kuitenkin saikkua kun tuntui, että olo vaan pahenee. Taisi olla hyvä ratkaisu. Olen nukkunut melkein koko päivän ja nyt olo on jo aika paljon parempi.

Eilen oli kuitenkin pakko päästä treenaamaan. Meillä oli treeneissä Jennin suunnittelema rata, jota käytetään lauantaina mun ja Mimmin kannatustreeneissä. Mullakin on siellä yksi ryhmä. Ja musta tuntuu, että pystyn kouluttamaan paremmin kun ensin itse testaan radan. Mun huonon kunnon takia menin pätkissä. Kerrankin onnistui noin eikä tullut mieleenkään ahnehtia liian pitkää pätkää :-)

Menin ensin Mimmin kanssa. Sen kanssa ei tainnut mitään suurempaa ongelmaa tulla missään kohden. Alun takaakierto kaukaa tehtynä meni tosi hyvin, enkä mä muuta odottanutkaan. Mimmi osaa sen hyvin ja ymmärtää kierrä-käskyn älyttömän hyvin. Valsseihin nyt oikein keskityin, että en mene koiran linjalle sitä tekemään. Tuntui, että tässä onnistuinkin. Radan loppupuolella oli valssikohta, jonne tuli kamalan kiire. Mimmin kanssa kuitenkin ehdin tuon tekemään oikein hyvin. Myös leikkaamalla kyseinen kohta onnistui hyvin, mikä on todella yllättävää. Mimmi ei epäröinyt ollenkaan, vaan paineli mun edellä hypylle ja sain jo tosi aikaisin lähteä takana leikkaamaan. Vippaus-valssi toimi myös mukavasti.

Gimman kanssa olikin sitten vähän enemmän haastetta. Ehkä tauon takia tai sitten sen vauhdin takia. Menee aika paljon lujempaa kuin Mimmi. Alun takaakiertohommeli onnistui tosi hyvin. Oli mun mielestä jopa vähän yllättävää. Mutta hyvä näin :-). Meidän ongelmakohta oli tuo valssikohta, jonne Mimminkin kanssa tuli vähän kiire. Gimman kanssa en oikein ehtinyt sinne ollenkaan. Muutaman kerran ehdin, mutta meni sellaiseksi hätäilyksi, että seuraava rima tipahti. Pakko oli saada se onnistumaan ja tulihan se hyvä suorituskin sieltä. Leikkaamalla kohta meni paremmin. En vaan tainnut uskaltaa leikata tarpeeksi ajoissa kun Gimma vähän valui hypyltä. Sain sitä kaarrosta kyllä paremmaksi kun vaan leikkasin aiemmin. Tässä vaiheessa olin jo aika puhki enkä siksi jaksanut tuota enää hinkata kun kerran onnistui jotenkin. Myös Gimman kanssa vippaus-valssi toimi. En sen kanssa juurikaan ole noita tehnyt, joten oli kiva huomata, että toimii.

Treenirata oli tosi mukava kuten myös itse treenitkin. Eikä vähiten sen takia, että pitkästä aikaa meitä oli enemmän porukkaa yhtä aikaa :-). Tuo rata olisi ollut tosi kiva mennä vielä kokonaankin, mutta en nyt jaksanut. Eikä siinä olisi ollut mitään järkeäkään.

Ei kommentteja: