perjantai 13. elokuuta 2010

Hätähousu

Olipa kiva käydä tokoilemassa valvovien silmien alla. Jälleen kerran tuli se esiin, että minä olen ihan liian hätäinen kun kyse on tokosta. En malta tehdä asioita tarpeeksi hyväksi ennen kuin alan vaatia lisää. Tämä ilmeni ainakin seuraamisessa. Teen ihan liian pitkää pätkää kun pitäisi tehdä lyhyttä ja palkata hyvästä seuraamisesta. Pitkässä seuraamisessa asento väljenee. Mä nyt yritän ihan oikeasti tehdä ihan vaan lyhyttä pätkää. Tiedän, että se tulee olemaan mulle vaikeeta... Käännöksiin sain hyvää vinkkiä. Vasemmalle käännyttäessä mun kannattaa kääntyä vasemmalla jalalla ja oikealle kääntyessä oikealla. Tein enempää ajattelematta juuri päinvastoin, joten tuossa on opettelemista. Vasemmalle käännös ihan hyvä, josta mun pitää muistaa palkata heti. Oikealle tulee väljyyttä ja siihen otettiinkin lelu apuun. Käännös ja lelu saman tien nenun eteen ja palkka. Näytti toimivan.

Jääviä en nyt tehnyt kun niitä olen kuitenkin itsekseni tehnyt paljon. Halusin ainoastaan vinkkiä siihen, mitä teen kun Gimma tarjoaa väärää asentoa. Tähän mennessä olen kokeillut ignooraamista väärästä asennosta sekä sanomalla tylsällä äänellä höpö-höpö. Kummastakaan ei ole ollut apua. Koitan nyt sitten Susannan vinkin mukaan tehdä seuraavaksi niin, että kävelen koiran luo, laitan sen oikeaan asentoon, kehun ohimennen ihan vaan "hyvä" eikä muuta palkkaa ja sitten uudelleen. Tää vois oikeesti toimia!

Kiva oli myös päästä treenaamaan hyppy-liikettä. Sitä on viimeksi otettu joskus touko-kesäkuun vaihteessa. Ensin otin lelun avustuksella, lelu valmiina hypyn takana. Hyvin meni. Pari toistoa otin niin, että lelu lensi vasta sitten kun Gimma oli hypännyt. Ei mitään ongelmaa tuossakaan. Henna meinasikin, että seuraavaksi voidaan ottaa jo sitä esteen taakse pysähtymistä. Jee!

Kiitos kaikille treenikavereille, Leenalle, Susannalle ja Hennalle! Nyt tietää taas, mitä hinkata omalla pihalla :-)

Lyhyttä pätkää, lyhyttä pätkää, lyhyttä pätkää... Jäiskö tuo mieleen kun tarpeeksi toistaa? :-DD

1 kommentti:

Tuulikki kirjoitti...

Tsemppiä tokonkin puolelle!