torstai 26. elokuuta 2010

Tokoa vähän joka päivä

Ihan perusjuttuja olen ottanut Gimman kanssa nyt joka päivä. Tarkoituksena olisi saada se katsomaan mua sivulla ja kun se on saatu kuntoon niin siitä sitten lähdetään tekemään seuraamista. Kiire kyllä tulee ja mulla usko meidän kehitykseen on kyllä kovalla koetuksella. Tuntuu siltä, että me mennään pilaamaan vaan koko pm-joukkueen tulos. Onneksi Henna lohdutti, että ei joukkueen tulokseen kaikkia lasketa. Huh, eli ei haittaa, jos me mokataan :-). Enhän mä tietenkään ole menossa mokaamaan, mutta todennäköisyys sille on kyllä aika korkea.

Jääviä olen harjoitellut aina vuoropäivin maahanmenoa ja seisomista. Maahanmeno näyttää kyllä jo tosi hyvältä. Ei epäröi käskyä ollenkaan. Seisomisessa aina välillä tarjoaa jotain muuta kuin mitä pitäisi. On kyllä ollut jo kertoja kun se on sen heti ekasta käskystä tajunnut, mutta harvemmin. Oisko nyt järkevää sitten treenata tuota joka päivä ja luottaa, että kyllä se maahan sitten osaa mennä? Mietitään.

Luoksetuloa olen ottanut muutaman kerran lelupalkalla. Tulee kyllä ihan kivaa vauhtia. Tuotakin pitäisi varmaan jossain vaiheessa kokeilla ihan liikkeenä niin näkee tajuaako se, että siinä lopussa pitäisi tulla sivulle.

Hyppyä pitäisi myös päästä treenaamaan. Uskon, että hyppää kyllä yli, mutta sitä liikkeen loppua ei olla treenattu ollenkaan. Pitänee viritellä omalle pihalle joku systeemi, että voisi tuotakin kokeilla. Tai sitten vierailen Hennan luona ensi viikolla joka päivä kun sillä kerran on hyppyeste :-D

Leikkimistä on harjoiteltu tokoilun yhteydessä joka kerta ja on kyllä edistynyt jo tosi paljon. Ehkä mä sen vielä saan niin, että Gimma on se aktiivinen osapuoli enkä minä :-P. Sain jälleen tiistaina palautetta mun leikkimisestä, annan ilmatteeksi lelun Gimmalle kun pitäisi ensin hetsata. Voi elämän kevät, miten voi joku leikkiminen olla noin vaikeeta? :-D

Hertz on meillä ollut tämän viikon hoidossa ja sain Markolta luvan treenata myös sen kanssa tokoa, jos jaksan ja huvittaa. Pari kertaa olen ottanut tuota samaa kontaktin ottoa kuin Gimmankin kanssa. Aika kivasti on mennyt. Hertz vaan on jotenkin niin kamalan totinen, ihan erilainen kuin siskonsa. Hertz osaa leikkiä paljon paremmin kuin Gimma. Sillä on varmaan ollut vähän taitavammat leikittäjät ;-). En mä ihan kamalasti ole viitsinyt ottaa toistoja, etten vaan pilaa sitä :-P

1 kommentti:

Anu kirjoitti...

http://www.saunalahti.fi/~acting/Hyppyeste.html

Mä väkersin tuollaisen esteen ja se toimi ihan hyvin. Lopulta mies teki mulle ihan kunnon puisen esteen, mutta tuo pahvinen viritelmä on toimiva. Voin suositella. Ihan aluksi hyppyytin koiraa tuolin jalkojen välipienojen päälle laitetun harjan varren+pyyhkeen yli.