tiistai 7. kesäkuuta 2011

Pikkuisen tekniikkaa

Sunnuntaina tein pihassa pienet tekniikkatreenit molemmille. Vuorossa oli pakkovalssi-jaakotus ja saksalainen. Lisäksi molemmille jotain pientä muuta.

Mimmin pakkovalssissa mun pitäisi muistaa hieman aikaisemmin ohjata hypylle. Nyt en kuitenkaan ollut liian myöhässä ohjauksen kanssa. Saksalainen oli tosi hyvä. Muutama leikkauskin otettiin ja meni oikein hyvin. Jännä kun se ei nyt emmi noissa ollenkaan. Teenköhän mä ne nyt muka jotenkin oikein? Lopuksi otettiin vielä eteenmenoa. Lelu loppuu ja yllättävän hyvä vetovoima oli lelulla. Oli kolme hyppyä peräkkäin ja ekan hypyn takana yritin villata "missä lelu"-höpöttelyllä ja päästin irti. Johan lähti :-D. Ei tarvinnut mua avuksi ollenkaan, vaan paineli innoissaan lelulle asti. Toinen toisto ja ihan yhtä hyvä.

Gimman kanssa vähän sama ongelma pakkovalssissa, vähän aiemmin voisi jo ohjata hypylle. Sujui kuitenkin oikein hyvin. Saksalaisessa tuli sitten ongelmia. Rima tipahti tosi herkästi. Positiivista sinänsä, että se ei enää kieltänyt hyppyä, vaan yritti edes hypätä. Ihan varmasti ehdin pois koiran linjalta, että siinä mielessä riman olisi pitänyt pysyä. Muistin myös katsoa hyppyä kohden. Toki itse noita omia tekemisiä on vaikea katsoa, mutta hyvin varma olen, että tein oikein. Tahkoamisen jälkeen sanoin jo aika napakasti höpö-höpö kun rima tipahti ja sen jälkeen yhtäkkiä hyppääminen onnistuikin. Voi että mitkä bileet pistettiin pystyyn. Tietenkin oli pakko kokeilla uudelleen kun eihän yksi onnistuminen vielä mitään kerro. Onnistui! Sen verran epävarma ohjaus vielä meillä, että enpä taida ottaa vielä kisakäyttöön ellei ole sellainen kohta, johon se on ehdottomasti paras vaihtoehto.

Otettiin Gimman kanssa myös sitä pirun niistoa. Ei hemmetti kun mä olen siinä huono! Ei vaan meinaa onnistua, ei sitten millään. Mä en saa mun kroppaa automaattisesti niin, että en kumarru yhtään koiraa kohti. Heti tulee kielto, jos olen vähänkään väärässä asennossa. Positiivista tietenkin se, että tiedän, mistä virheet johtuu. Pitää varmaan tehdä jotain kuivaharjoittelua, että tuo joskus tulisi multa automaattisesti. Mun pitää muistaa, että ei saa olla rintamasuunta koiraan päin, ei saa kumartua koiraan päin ja mielellään vielä vähän takakenossa ottamassa niistolla koira mukaan. Tätä täytyy ehdottomasti harjoitella kun ohjaus on niin kovin käyttökelpoinen kisoissa.

Ei kommentteja: