torstai 19. marraskuuta 2009

Hyvää ja huonoa kontaktia

Oltiin Markon kanssa kahdestaan eilen treenaamassa. Tehtiin rata siellä valmiina olevista esteistä eikä tarvinnut kovin montaa estettä edes siirtää. Radasta tuli pääosin aika helppo, joten päätin keskittyä ainoastaan kontakteihin.

Gimma on taas alkanut hidastaa kontakteilla, sekä puomilla että aa:lla. Niin ärsyttävää! Musta tuntuu, että se ei kestä pitotreeniä ollenkaan vaan alkaa heti jumittaa sen jälkeen. Viime treeneissähän päätin siedättää sitä mun nykimisiin ja hyvin kestikin ne. Silloin olin jo viimeisellä kerralla huomaavinani pientä hidastumista. Olisi ehkä pitänyt ottaa viimeiseksi vielä nopea vapautus... Nyt kuitenkin hidastaminen oli tosi kovaa taas. Lähtee hyvin ja meneekin kohtuullisen vauhdikkaasti puomin laskevalle osalla ja sitten se tapahtuu, jämähtäminen. Eikä ole väliä menenkö edellä vai jättäydynkö alussa jälkeen ja otan matkan varrella kiinni. Hitto, että meinas mennä taas herne nenään :-P. Otin lopuksi sitten ihan vaan pelkkää kontaktia ja nopea vapautus lelulle. Tiedä sitten auttoiko yhtään mitään.

Muuten Gimman treenit meni kivasti. Hyvin erotti puomin ja putken, vaikka olivat aika lähekkäin. Samaten valssit toimii hyvin, myös poispäinkäännös ja leikkaus onnistui suhteellisen hankalassa kohdassa ihan mukavasti. Kaiken kaikkiaan ihan hyvän mielen treenit kuitenkin.

Mimmi puolestaan suorastaan loisti kontakteilla! Voi kun mä saisin nää treenikontaktit siirretyksi myös kisoihin. Taitaa vaatia muutaman palautuksen kontaktille ennen kuin alkaa siellä toimia. Mä niin toivon, että tuohon ei tarvitsisi mennä. No, joka tapauksessa, Mimmi meni joka kerta hyvällä vauhdilla puomin kontaktille ja kesti hyvin mun ohijuoksut, nykimiset sun muut ja lähti aina vasta luvalla pois. Ihanaa! Myös keinu on viime aikoina ollut tosi hyvä. Tulee hyvin päähän saakka ja malttaa pysyä siellä, vaikka inhottava keinu kolahtaa maahan. Nyt kun näyttää siltä, että tuo este ei enää niin kovasti ahdista olen uskaltanut alkaa vaatia myös siellä pysymistä. Aiemmin en sitä viitsinyt tehdä kun tuntui, että alkoi inhota estettä vain enemmän sen seurauksena.

Muuten rata meni mukavasti. Sain Mimmillä myös onnistumaan vippauksen ja leikkauksen aika tiukassa paikassa. Aa:ta koitettiin Markon vinkin mukaan isolla sivuttaisirtoamisella ja se toimi. En ois ikinä uskonut. Meillä oli pujottelun jälkeen suoraan aa ja otin etäisyyden jo valmiiksi pujottelun aikana niin ei Mimmi kääntynyt kontaktilta yhtään muhun päin. Pakko oli kokeilla sama uudelleen kun olin ihan varma, että oli vahinko. Ei ollut, ihan yhtä hyvin juoksi aa:n toisellakin kerralla. Tää mun pitää nyt muistaa, että tuo on mahdollista, jos pystyn jo ajoissa irrottautumaan. Jos vasta aa:lle lähettäessä sen teen niin sitten ei toimi, vaan Mimmi kääntyy katsomaan mua ja hyppää ennen kontaktia jo pois.

Ei kommentteja: