torstai 26. marraskuuta 2009

Voi välistävedon vaikeus

Piksu ja Eltsu olivat meitä ennen treenaamassa ja olivat rakentaneet helpon radan, jossa ei näyttänyt olevan mitään vaikeaa. Niinpä niin :-D. Puomin jälkeen oli välistäveto-kohta ja miten se olikin niin kamalan vaikeeta molempien koirien kanssa. Puomilta aika lailla suoraan oli hyppy ja sen kanssa samassa linjassa, vierekkäin oli vielä kaksi hyppyä aika pienillä väleillä.

Välistävedon kanssa mulla ei ollut mitään ongelmaa, mutta se jatko oli ihan kamalaa. En vaan saanut rytmitetyksi sitä oikein. Välistävedon jälkeen en meinannut millään saada koiraa kääntymään seuraavalle hypylle. Ja jos jotenkin sain sen sinne törkkäistyä niin sain sen myös seuraavasta välistä tulemaan, vaikka siinä piti se hyppy suorittaa ihan loogisesti. Mä siis jämähdin. Sain tuon kohdan toki onnistumaan joten kuten molempien kanssa, mutta ei se hyvin mennyt kertaakaan. Tuli kyllä niin epätoivoinen olo kun ei moista kuviota osaa :-P. Hitto kun ei oman pihan nurtsia viitsi pilata treenaamalla. Tuota pitäisi oikeesti päästä vähän hinkkaamaan. Ehkä mä saisin siihen hiekkaosuudelle muutaman hypyn, hmmm...

Gimman kanssa jatkettiin kontaktipinnan harjoittelua. Sivusta kontaktille ja nopea vapautus putkeen kun etujalat on maassa. Aina jokunen toisto peräkanaa ja palkka putken jälkeen. Vielä ei ainakaan ole tullut sitä, että Gimma katsoisi putkea vaan edelleen aika paljon katsoo mua. Ehkä se tästä muuttuu kun vaan jaksan tuota tehdä. Kerran en vapauttanut kovin nopeasti vaan odotin, että katse kääntyisi putkeen päin. Ei kääntynyt, mutta tarjosi nenäkosketusta. Vapautin sen sitten siitä.

Mimmillä koko treenin ajan tosi hyvä puomi. Ei huonontunut, vaikka aika monta kertaa otettiin koko puomi sen perhanan välistävedon takia. Hirmu hienosti tuli loppuun ja odotti lupaa. Lopuksi koitin pientä nykäisyä ja tuli heti pois. Palautus puomille ja siedätystä nykimiseen ja vapautus ja palkka. Vielä kertaalleen muutaman hypyn kautta puomille ja nyt kesti mun nykimiset.

Niisto, backlap, saksalainen ja leijeröinti kepeillä onnistui molemmilla. Gimmalla onnistui kaikki heti kerralla, mutta Mimmin kanssa leijeröinnin kanssa oli ongelmia. Jostain syystä se ei sitä kestänyt, vaikka olin jo valmiiksi kaukana kun lähetin kepeille eli en lisännyt etäisyyttä missään vaiheessa. Sain sen lopulta onnistumaan, mutta vaikeeta oli. Gimmalla tässä taas ei ollut yhtään mitään ongelmaa. On se vaan taitava pieni :-)

Mulla oli kokeeksi polvituki treeneissä ja näytti auttavan koska polvi ei kipeytynyt ollenkaan. Tiedä sitten olisiko muutenkaan kipeytynyt, mutta kyllä mä nyt ajattelin tuota ainakin jonkin aikaa käyttää varmuuden vuoksi.

3 kommenttia:

Karoliina kirjoitti...

Mä niin yhdyn tohon otsikkoon :D Huh, just treeneistä palanneena ja välistäotot teemana, huhheijakkaa :)

Hyvä ku luin ton tekstin, ni ihan ku oltais oltu keskiviikkona samoissa treeneissä, ihan samat kuviot :)

Kati kirjoitti...

Aika hauska sattuma :-)

Unknown kirjoitti...

Ja sitten Kati pieni agiohjaajaslangisanakirja. Olen varmasti nähnyt kaikki ohjauskuviot mutta saada oikea sana oikeaan kuvioon!!