tiistai 24. marraskuuta 2009

Kontaktitreenit jatkuu

Olin eilen yksikseen treenailemassa kasvihuoneella ja käytin tilanteen hyväksi ja hinkkasin kontakteja. Gimmalla vahvistin vain oikeaa paikkaa ja heti kun meni oikein niin vapautus putkeen. Homma tuntui sen mielestä hyvin mukavalta ja tosi kivasti rupesi hakemaan oikeaa paikkaa. Otin siis toistot vain puomin sivusta suoraan kontaktille.

Olen luullut, että Gimma on kokonaan unohtanut nenäkosketuksen. Olikin nyt jännä huomata kun muutaman kerran se jäi liian ylös ja jäin odottamaan, että etujalat menee maahan niin Gimma alkoikin tarjota nenäkosketusta. Se ei siis olekaan sitä kokonaan unohtanut! Mietinkin nyt, että pitäisikö sitä ruveta taas vahvistamaan enemmän.

Mimmin kanssa vahvistin itsenäistä menoa kontaktille ja vapautus putkeen kun menee mun edellä. Aika kivasti jo "uskaltaa" mennä yksin. Huono puoli Mimmin edelle menossa on se, että se ei silloin malta pysähtyä kontaktille, vaan jatkaa itsekseen matkaa putkeen. Tätä pitää miettiä... en haluaisi sitä ruveta kieltämäänkään kun sitten ei varmasti halua mennä mun edelle. Pitääköhän siihen lisätä joku paikka käsky vielä lisäksi...

Otin myös pientä ratapätkää, jossa tarkoitus oli siedättää Gimmaa mun valsseihin tilanteessa, että sen pitää yksin mennä suorittamaan este ja mä käännän sen siitä valssilla takaisin päin. Olipas sekavasti selostettu, mutta toivottavasti joku kuitenkin ymmärtää :-D. Näissä olen sen saanut tosi helposti kieltämään hypyn kun ennakoin liikaa. Huomasin, että Gimma menee paljon varmemmin hypylle kun vaan annan kunnon hyppy-käskyn sille ja pidän ohjaavan käden tarpeeksi kauan ohjaamassa. Pieni piipitys ei tässä auta. Koitetaan pitää mielessä. Radalla oli myös kohta, jossa koitin pakkovalssi-jaakotusta ja nyt ensimmäistä kertaa mulla tuli sellainen olo, että Gimma osaa sen. Se tuli kuin itsestään hypyn taakse ja kääntyi hyppäämään sen ennen kuin mä tein yhtään mitään. Tai siltä se ainakin tuntui :-D. Kiva tunne kun huomaa, että jotain on saanut opetetuksi :-)

Harmittaa kun en Mimmin kanssa huomannut tuota pakkovalssijuttua yrittää vaan tein sille backlapin. Tarkennus: yritin tehdä. Ei onnistunut millään. Erikseen otettuna onnistui, mutta keskellä rataa ei millään. Syynä saattaa olla tavallista leveämpi rima ja sen takia hyppäsi sen aina takaisin ihan reunasta. Ehkä mä olen tuota harjoitellut vain kapeammilla rimoilla. Tiedä tuota... Tiedäpä nyt ainakin, että kisoissa en tuota vielä voi tehdä kun ei treeneissäkään toimi.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Pidä ohjaava käsi päällä kunnestulee alas tai siivekkeen ympäri! Tosi tärkeää toljotuskoirilla ;o)

Kati kirjoitti...

Näin mä juuri tein kun muistin sun opit :-) (en näemmä osaa selkeästi kirjoittaa). Tuo kyllä toimii ylihyvin Gimmalla.