sunnuntai 22. marraskuuta 2009

Kontaktitreeniä putkipalkalla

Olen eilen ja tänään ottanut omassa pihassa pienet sessiot kontaktiharkkaa putkipalkalla. Tarkoituksena olisi saada kontakti nopeammaksi, varsinkin Gimmalla. Mimmillä on suhteellisen nopea kontakti, mutta sen kanssa pitäisi saada itsenäisyyttä paremmaksi, että osaa mennä oikeaan paikkaan, vaikka itse olenkin takana. Otin molempina päivinä maksimissaan 10 toistoa. Yritin tehdä vaihtelevasti, jäin välillä taakse, välillä vedätin, välillä otin sivuttain etäisyyttä. Puomia mulla ei edelleenkään ole, joten puomin virkaa toimitti pieni levyn pätkä laitettuna ulkokuistilta laskemaan maahan. "Puomin" jälkeen oli suora putki, jonka jälkeen vasta palkka.

Gimma hiipi eilen tosi kovasti aluksi. Ei ollut vaikutusta missä minä olen. Jossain vaiheessa sillä vähän vissiin naksahti päässä ja hinku putkeen tuli aika kovaksi. Sain loppuun kaksi suoritusta, joihin olin jo kohtuullisen tyytyväinen ja lopetin sen kertaiset harkat siihen. Vapautukset tein heti kun molemmat etujalat oli maassa.

Mimmi ei meinannut tajuta putkipalkkaa ollenkaan, vaan kääntyi joka kontaktin jälkeen mua katsomaan. Kääntyi siis ihan koko koira muhun päin. Tässä tuli hyvin ilmi se, että tällä hetkellä Mimmi on ihan liian riippuvainen minusta kontaktilla. Lopetin homman siihen kun meni melkein suoraan putkeen. Ei voi varmaan heti kerralla vaatia enempää...

Tänään Gimmalla meni heti ensimmäisestä kerrasta lähtien ihan kohtuullisesti. Pari kertaa sain ihan kunnon draivin sille päälle ja meni ihan sairaan lujaa loppuun ja siitä putkeen. Tuossa vaan sellainen pikku vika, että sitten ei malta pysähtyä eikä odottaa vapautusta. Yritän nyt olla stressaamatta tuosta. Voin varmaan erikseen sitten treenata sitä kontaktilla pysymistä. Näin ainakin uskon.

Mimmi oli huomattavasti parempi tänään. Sain muutaman kerran sen menemään kontaktille, vaikka itse jäin taakse seisomaan. Se ei myöskään kääntynyt katsomaan mua vaan jatkoi käskyllä putkeen.

Tähän mennessä tämä tapa vaikuttaa toimivalta ja mikä mukavinta, voin sitä ottaa omassa pihassa! Mikäs sen parempi palkka putkihulluille koirille kuin putki ;-)

Ei kommentteja: